Έχω αναφερθεί με δεκάδες αναρτήσεις μου στη σπατάλη που γίνεται, επειδή ακολουθείται συστηματικά η πρακτική των απευθείας αναθέσεων και όχι των διαγωνισμών, ιδιαίτερα για τις προμήθειες και τις υπηρεσίες που εκτελούνται στο Δήμο Ναυπλιέων.
Έχω επίσης αναφέρει ότι θα μπορούσε ο Δήμος Ναυπλιέων να έχει όφελος εκατοντάδων χιλιάδων Ευρώ ετησίως, με μια διαφορετική οικονομική διαχείριση.
Η αντιφατική και καθόλου ξεκάθαρη Νομοθεσία, αφήνει παράθυρα ώστε να γίνονται υπερβάσεις και παρεκκλίσεις και τελικά οι Δημοτικές αρχές, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, να κατευθύνουν εκεί που θέλουν τις προμήθειες και υπηρεσίες, αντί να επιδιώκουν κυρίως τις εκπτώσεις και επομένως την οικονομία για τους Δήμους τους.
Ο ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4412/2016 ΦΕΚ Α Αρ. Φύλλου 147 είναι απόλυτα σαφής και θα έπρεπε να εφαρμόζεται, όμως στην πράξη αυτό δε γίνεται, δείτε:
Άρθρο 32 της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ)
"γ) στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο, εάν λόγω κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή, δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις ανοικτές, κλειστές ή ανταγωνιστικές διαδικασίες με διαπραγμάτευση. Οι περιστάσεις που επικαλούνται οι αναθέτουσες αρχές για την αιτιολόγηση της κατεπείγουσας ανάγκης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απορρέουν από δική τους ευθύνη".
Είδατε αυτό να εφαρμόζεται η προϋπόθεση για την κατεπείγουσα ανάγκη...; Όχι φυσικά, αν η δαπάνη είναι μέχρι 20.000 Ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ο Δήμαρχος την κάνει με απευθείας ανάθεση και αν είναι μέχρι 60.000 Ευρώ με συνοπτικό διαγωνισμό, αποφεύγοντας έτσι τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό όπου συμμετέχουν περισσότεροι και δίνονται μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Λέει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ότι, "δεν είναι επιτρεπτή η κατάτμηση μιας προμήθειας ομοίων ή ομοειδών κατηγοριών αγαθών ή υπηρεσιών σε περισσότερες προμήθειες, όταν από τεχνική και ουσιαστική άποψη όχι μόνο μπορούν, αλλά και επιβάλλεται, για το οικονομοτεχνικώς άρτιο και συμφέρον του έργου, να αποτελέσουν αντικείμενο ενιαίας διαδικασίας (διαγωνισμού – σύμβασης) (βλ. Γνμδ ΝΣΚ 266/2009)", ε και... Έρχεται άλλος Νόμος που άλλοι ελεγκτές λένε ότι έχει καταργηθεί και επιτρέπει την κατάτμηση για τις Δημοτικές Ενότητες!!!
Και είδαμε, σε προηγούμενες αναρτήσεις μου και θα ξαναδούμε σύντομα και σε άλλες, χρηματικά εντάλματα που αρνείται να θεωρήσει και να πληρώσει ο Επόπτης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, να πληρώνονται με δικαστική απόφαση που οι Δήμοι αποδέχονται και πληρώνουν τελικά τη δαπάνη και ας λέει ο Επόπτης ότι η δαπάνη δεν πρέπει να πληρωθεί!!!
Η Δημοτική Αρχή του Δημήτρη Κωστούρου, από την αρχή της θητείας της εφαρμόζει την τακτική των απευθείας αναθέσεων, και φροντίζει να κατανέμει, μέσω και των τεχνικών μελετών, τα ποσά προμηθειών και υπηρεσιών, που υπολογίζονται μέχρι τα 20.000 Ευρώ χωρίς το ΦΠΑ και μέχρι 24.800 Ευρώ με ΦΠΑ, για να τα αναθέτει όπου αυτή θέλει, σε όποιον αυτή θέλει καλύτερα...
Δεκάδες αναθέσεις λίγο κάτω από τα 20.000 Ευρώ χωρίς ΦΠΑ και εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ τα συνολικά ποσά των αναθέσεων κάθε χρόνο.
Να δούμε την πρόσφατη περίπτωση της προμήθειας "πλαστικών τροχήλατων κάδων απορριµµάτων" που ήδη αγοράστηκαν μέσα στο 2018, με συνοπτικό διαγωνισμό όπου ο μειοδότης πρόσφερε τιμή 44.540,80 €, η απόφαση.
Αγοράστηκαν λοιπόν οι κάδοι, αλλά μόλις αγοράστηκαν, προέκυψε ανάγκη και για άλλους κάδους, έτσι, με τη δικαιολογία ότι η προμήθεια αφορά διαφορετικές Δημοτικές Ενότητες, έγινε στην ουσία κατάτμηση, αφού αφορούσε προμήθεια "ομοίων αγαθών" και δόθηκαν με τρεις διαδοχικές αποφάσεις του Δημάρχου Δημήτρη Κωστούρου, την ίδια φυσικά ημερομηνία και στον ΙΔΙΟπρομηθευτή, τρεις χωριστές παραγγελίες, συνολικού ύψους 52.490 Ευρώ!!!
Γιατί δεν έγινε διαγωνισμός να υπάρξει έκπτωση προς όφελος του Δήμου; Ερώτηση κάνω...
ΑΡΙΘΜ. ΑΠΟΦ.: 1325 25/09/2018
Απευθείας ανάθεση για την προµήθεια πλαστικών τροχήλατων κάδων απορριµµάτων για τις ανάγκες της ∆.Ε. Ασίνης, 17.712,16€
ΑΡΙΘΜ. ΑΠΟΦ.: 1326 25/09/2018
Απευθείας ανάθεση για την προµήθεια πλαστικών τροχήλατων κάδων απορριµµάτων για τις ανάγκες της ∆.Ε. Μιδέας 19.884,64€
ΑΡΙΘΜ. ΑΠΟΦ.: 1327 25/09/2018
Απευθείας ανάθεση για την προµήθεια πλαστικών τροχήλατων κάδων απορριµµάτων για τις ανάγκες της ∆.Ε. Τίρυνθας 14.894,88€
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, η συνολική δαπάνη για τους κάδους απορριμμάτων μέσα στο 2018, έφτασε στα 97.000 Ευρώ, μήπως έπρεπε να γίνει ανοιχτός ηλεκτρονικό διαγωνισμός, αφού το ποσό είναι πάνω από 60.000 Ευρώ χωρίς ΦΠΑ και όλες οι προμήθειες που έγιναν με διαφορετικό τρόπο είναι άκυρες;
Θα μου πείτε και τι έγινε; Με μια αγωγή θα πληρωθούν οι προμηθευτές, μπορεί και με τόκο και σίγουρα με πληρωμένα τα δικαστικά έξοδα...
Να τους ξαναψηφίσετε συμπολίτες, μιας και έρχονται και εκλογές, που να ψάχνετε για καλύτερους;
Prefadoros
Έχω επίσης αναφέρει ότι θα μπορούσε ο Δήμος Ναυπλιέων να έχει όφελος εκατοντάδων χιλιάδων Ευρώ ετησίως, με μια διαφορετική οικονομική διαχείριση.
Η αντιφατική και καθόλου ξεκάθαρη Νομοθεσία, αφήνει παράθυρα ώστε να γίνονται υπερβάσεις και παρεκκλίσεις και τελικά οι Δημοτικές αρχές, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, να κατευθύνουν εκεί που θέλουν τις προμήθειες και υπηρεσίες, αντί να επιδιώκουν κυρίως τις εκπτώσεις και επομένως την οικονομία για τους Δήμους τους.
Ο ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4412/2016 ΦΕΚ Α Αρ. Φύλλου 147 είναι απόλυτα σαφής και θα έπρεπε να εφαρμόζεται, όμως στην πράξη αυτό δε γίνεται, δείτε:
Άρθρο 32 της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ)
"γ) στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο, εάν λόγω κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή, δεν είναι δυνατή η τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις ανοικτές, κλειστές ή ανταγωνιστικές διαδικασίες με διαπραγμάτευση. Οι περιστάσεις που επικαλούνται οι αναθέτουσες αρχές για την αιτιολόγηση της κατεπείγουσας ανάγκης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να απορρέουν από δική τους ευθύνη".
Είδατε αυτό να εφαρμόζεται η προϋπόθεση για την κατεπείγουσα ανάγκη...; Όχι φυσικά, αν η δαπάνη είναι μέχρι 20.000 Ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ο Δήμαρχος την κάνει με απευθείας ανάθεση και αν είναι μέχρι 60.000 Ευρώ με συνοπτικό διαγωνισμό, αποφεύγοντας έτσι τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό όπου συμμετέχουν περισσότεροι και δίνονται μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Λέει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ότι, "δεν είναι επιτρεπτή η κατάτμηση μιας προμήθειας ομοίων ή ομοειδών κατηγοριών αγαθών ή υπηρεσιών σε περισσότερες προμήθειες, όταν από τεχνική και ουσιαστική άποψη όχι μόνο μπορούν, αλλά και επιβάλλεται, για το οικονομοτεχνικώς άρτιο και συμφέρον του έργου, να αποτελέσουν αντικείμενο ενιαίας διαδικασίας (διαγωνισμού – σύμβασης) (βλ. Γνμδ ΝΣΚ 266/2009)", ε και... Έρχεται άλλος Νόμος που άλλοι ελεγκτές λένε ότι έχει καταργηθεί και επιτρέπει την κατάτμηση για τις Δημοτικές Ενότητες!!!
Και είδαμε, σε προηγούμενες αναρτήσεις μου και θα ξαναδούμε σύντομα και σε άλλες, χρηματικά εντάλματα που αρνείται να θεωρήσει και να πληρώσει ο Επόπτης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, να πληρώνονται με δικαστική απόφαση που οι Δήμοι αποδέχονται και πληρώνουν τελικά τη δαπάνη και ας λέει ο Επόπτης ότι η δαπάνη δεν πρέπει να πληρωθεί!!!
Η Δημοτική Αρχή του Δημήτρη Κωστούρου, από την αρχή της θητείας της εφαρμόζει την τακτική των απευθείας αναθέσεων, και φροντίζει να κατανέμει, μέσω και των τεχνικών μελετών, τα ποσά προμηθειών και υπηρεσιών, που υπολογίζονται μέχρι τα 20.000 Ευρώ χωρίς το ΦΠΑ και μέχρι 24.800 Ευρώ με ΦΠΑ, για να τα αναθέτει όπου αυτή θέλει, σε όποιον αυτή θέλει καλύτερα...
Δεκάδες αναθέσεις λίγο κάτω από τα 20.000 Ευρώ χωρίς ΦΠΑ και εκατοντάδες χιλιάδες Ευρώ τα συνολικά ποσά των αναθέσεων κάθε χρόνο.
Να δούμε την πρόσφατη περίπτωση της προμήθειας "πλαστικών τροχήλατων κάδων απορριµµάτων" που ήδη αγοράστηκαν μέσα στο 2018, με συνοπτικό διαγωνισμό όπου ο μειοδότης πρόσφερε τιμή 44.540,80 €, η απόφαση.
Αγοράστηκαν λοιπόν οι κάδοι, αλλά μόλις αγοράστηκαν, προέκυψε ανάγκη και για άλλους κάδους, έτσι, με τη δικαιολογία ότι η προμήθεια αφορά διαφορετικές Δημοτικές Ενότητες, έγινε στην ουσία κατάτμηση, αφού αφορούσε προμήθεια "ομοίων αγαθών" και δόθηκαν με τρεις διαδοχικές αποφάσεις του Δημάρχου Δημήτρη Κωστούρου, την ίδια φυσικά ημερομηνία και στον ΙΔΙΟπρομηθευτή, τρεις χωριστές παραγγελίες, συνολικού ύψους 52.490 Ευρώ!!!
Γιατί δεν έγινε διαγωνισμός να υπάρξει έκπτωση προς όφελος του Δήμου; Ερώτηση κάνω...
ΑΡΙΘΜ. ΑΠΟΦ.: 1325 25/09/2018
Απευθείας ανάθεση για την προµήθεια πλαστικών τροχήλατων κάδων απορριµµάτων για τις ανάγκες της ∆.Ε. Ασίνης, 17.712,16€
ΑΡΙΘΜ. ΑΠΟΦ.: 1326 25/09/2018
Απευθείας ανάθεση για την προµήθεια πλαστικών τροχήλατων κάδων απορριµµάτων για τις ανάγκες της ∆.Ε. Μιδέας 19.884,64€
ΑΡΙΘΜ. ΑΠΟΦ.: 1327 25/09/2018
Απευθείας ανάθεση για την προµήθεια πλαστικών τροχήλατων κάδων απορριµµάτων για τις ανάγκες της ∆.Ε. Τίρυνθας 14.894,88€
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, η συνολική δαπάνη για τους κάδους απορριμμάτων μέσα στο 2018, έφτασε στα 97.000 Ευρώ, μήπως έπρεπε να γίνει ανοιχτός ηλεκτρονικό διαγωνισμός, αφού το ποσό είναι πάνω από 60.000 Ευρώ χωρίς ΦΠΑ και όλες οι προμήθειες που έγιναν με διαφορετικό τρόπο είναι άκυρες;
Θα μου πείτε και τι έγινε; Με μια αγωγή θα πληρωθούν οι προμηθευτές, μπορεί και με τόκο και σίγουρα με πληρωμένα τα δικαστικά έξοδα...
Να τους ξαναψηφίσετε συμπολίτες, μιας και έρχονται και εκλογές, που να ψάχνετε για καλύτερους;
Prefadoros
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.