ΤΟ "ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ" ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ: Αγανακτισμένος ο Σύλλογος της Λαϊκής Αγοράς για τις αστοχίες και τις αβλεψίες της Δημοτικής αρχής - "Αλαλούμ" και πρόστιμα

0



Λαϊκή Αγορά Άρτας... κάποιοι την έχουν σαν πρότυπο γιατί μέχρι εκεί έχουν πάει... αλλά εμάς μας λένε parakato... 

Πάμε parakato λοιπόν:

07/2016

Οι πωλητές της Λαϊκής Αγοράς αντεπιτίθενται. Μιλάγαμε σε ώτα μη ακουόντων

«Μας προσβάλουν οι δηλώσεις του αντιδημάρχου Δημήτρη Νταλάκα. Δεν μας χαρίζουν τίποτε», τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Λαϊκής Αγοράς, Μιχάλης Κασελούρης, ενώ ο αντιπρόεδρός της, Γρηγόρης Παππάς, υπογράμμισε: «Τόσο η λαϊκή αγορά αυτή καθ’ αυτή όσο και η γύρω περιοχή αποτελεί εμπορικό και οικονομικό κέντρο της Άρτας και με τα χρήματα αυτά να ανακυκλώνονται και να μένουν στον τόπο.

Δεν είμαστε εδώ κάποια πολυεθνική που παίρνουμε τα χρήματα και τα βγάζουμε έξω ενώ την ίδια στιγμή αυτοαπασχολούνται σε κάθε μαγαζάκι και σε κάθε πάγκο πάνω από 2.000 άτομα που ζουν από αυτός τους δυο δρόμους (Β. Πύρρου και Πριοβόλου) συν τη λαϊκή αγορά».

Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου της Λαϊκής απευθύνθηκαν στην «Η» ζητώντας την επιτόπια επίσκεψή της και δήλωσαν αποφασισμένοι να μιλήσουν για όλα όσα νωρίτερα έχουν επανειλημμένα μεταφέρει στον αρμόδιο αντιδήμαρχο και την Δημοτική αρχή χωρίς όμως να εισακούονται.

Αγανακτισμένοι πλέον για το γεγονός ότι έχουν επισημάνει όλα τα προβλήματα, τις αστοχίες και τις αβλεψίες, αλλά χωρίς αποτέλεσμα, έδωσαν την πλήρη εικόνα, κανόνας λόγο για «ασυνεννοησία και ώτα μη ακουόντων».

Το μεροκάματο δεν μας το χαρίζει κανένας.

Ο πρόεδρος Μιχάλης Κασελούρης απάντησε ειδικά στις δηλώσεις του αντιδημάρχου, Δημ. Νταλάκα, δηλώνοντας προσβεβλημένος όπως και όλοι οι επαγγελματίες στην Λαϊκή αγορά, λέγοντας: «Είπε ότι έχει πολλά παράπονα από τα μέλη του Συλλόγου, όμως ήταν αυτό που είπε προσβλητικό.

Είπε ότι δε σεβόμαστε τους πελάτες μας και ό,τι πετάμε τα σκουπίδια μας όπου βρούμε και παράλληλα ότι τις ημέρες αυτές βγάζουμε ένα μεροκάματο και πρέπει να το σεβόμαστε.

Απαντούμε λοιπόν, ότι το μεροκάματο αυτό δεν μας το χαρίζει ούτε ο κ. Νταλάκας ούτε η Δημοτική Αρχή. Το δουλεύουμε σκληρά, εργαζόμαστε και το παίρνουμε.

Δεν μας το χαρίζει κανείς το μεροκάματο. Και πρέπει η Δημοτική Αρχή και ο κ. Νταλάκας να σεβαστεί και τους εργαζόμενους και τους πολίτες που την επισκέπτονται με καθαριότητα πλύσιμο και όσα χρειάζονται σε αυτό το χώρο».

Γιατί δεν μιλήσατε νωρίτερα;

Το ερώτημα που τέθηκε στους εκπροσώπους ήταν γιατί για όλα αυτά τα προβλήματα δεν μίλησαν νωρίτερα και αν απευθύνθηκαν αρμοδίως. Η απάντηση ήταν ότι: «Έχουμε μιλήσει πολλές φορές, όμως από τους αρμόδιους του Δήμου δεν εισακουστήκαμε.

Όταν έφτασε η κατάσταση στο μη παρέκει πήραμε το 100. Από την αστυνομία μας απάντησαν ότι πρέπει να απευθυνθούμε στο Υγειονομικό, όπου επί της ουσίας η διαδικασία που θα έπρεπε ένα ακολουθήσουμε ήταν να κάνουμε μήνυση στο Δήμο.

Έτσι και καθώς εμείς δεν θέλαμε και δεν επιδιώκουμε σύγκρουση αλλά αναζητούμε λύση, δεν θεωρήσαμε σωστό να απευθυνθούμε ούτε στα Μέσα Ενημέρωσης.

Εννοούμε ότι για μας είτε μήνυση κάνεις στο Δήμο είτε δημόσια καταγγελία είναι το ίδιο. Οπότε, δεν σας τα είπαμε νωρίτερα. Κι ίσως, όπως αποδείχθηκε μετά τα όσα αναφέρθηκαν για μας... να έπρεπε να το κάνουμε. Να είχαμε δηλαδή απευθυνθεί στα ΜΜΕ».

Δεν υπάρχει πρόγραμμα καθαρισμού

Απαντήσεις αναζητήσαμε σε ένα προς ένα τα θέματα, με τους εκπρόσωπους να ξεκαθαρίζουν ότι «Δεν υπάρχει κανένα πρόγραμμα καθαρισμού και απολυμάνσεων της Λαϊκής αγοράς».

Στην αναφορά του αντιδημάρχου καθαριότητας για το νερό που έριξαν εντός της αγοράς ώστε να πλυθεί την Κυριακή 10 Ιουλίου, αναφέρουν: «Έγινε μετά από παρακάλια δικά μας και είχε να συμβεί κάτι αντίστοιχο ένα χρόνο».

Επιπρόσθετα εξήγησαν ότι παρά τον κόπο που απαιτείται για τους ανθρώπους να μαζέψουν όλα τα πράγματα για να γίνει το πλύσιμο εντούτοις διαπίστωσαν ότι ακόμη αυτό δεν έγινε όπως έπρεπε με μόνο λίγο νερό να πέφτει και χωρίς απολυμαντικά.

Δεύτερον ζητήσαμε ενημέρωση για την καθαριότητα στις τουαλέτες, γνωρίζοντας από το παρελθόν ότι σε αυτό το σημείο αντιμετώπιζαν κάποτε σοβαρό πρόβλημα. Η απάντηση με ειλικρίνεια ήρθε από μέρους τους ότι δηλαδή «σε αυτό το σημείο –και είναι ίσως το μοναδικό- δεν υπάρχει πρόβλημα.

Έχει λυθεί από δυο κοπέλες που έχουν συστήσει εταιρεία και καθαρίζουν τουαλέτες. Αυτές καθαρίζουν και τις τουαλέτες της Λαϊκής και έχει λυθεί το πρόβλημα αυτό που στο παρελθόν ήταν πράγματι τραγικό».

Χωρίς υπευθυνο

Ο αντιπρόεδρος Γρηγόρης Παππάς, όταν ρωτήσαμε για το πρόγραμμα καθαριότητας εντός της Λαϊκής απαντά ξεκάθαρα: «Τι είναι αυτό; Εντός της λαϊκής αγοράς δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός καθαριότητας. Μόνοι μας εμείς ό,τι καθαρίζουμε.

Εμείς πληρώνουμε ενοίκιο για τους πάγκους και οι άλλοι ενοίκιο για τα μαγαζιά εδώ. Ο καθένας τον χώρο του, κατάστημα ή πάγκο, τον καθαρίζει μόνος του.

Όμως συνολικά η Λαϊκή είναι του Δήμου. Δηλαδή διάδρομοι, κοινοί χώροι κ.λ.π. υποτίθεται ότι όπως γίνεται σε άλλες πόλεις είναι αρμοδιότητα του Δήμου για καθαριότητα και απολύμανση. Αυτό για μας είναι άγνωστο».

Επιμείναμε για το αν κάθε μεσημέρι υπάρχει κάποιος υπεύθυνος από πλευράς Δήμου που θα έρθει να καθαρίσει πριν η λαϊκή κλείσει. Η απάντηση ήταν αρνητική.

Στο μεταξύ αναζητήσαμε πληροφόρηση για το τι συνέβαινε στο παρελθόν, με τον κ. Παππά να εξηγεί ότι επί προηγούμενης περιόδου και πριν γίνουν οι μετατάξεις των εργαζομένων αορίστου χρόνου από τους Δήμους, υπήρχε ένας υπεύθυνος πολύ συνεργάσιμος και κυρίως φιλότιμος.

«Με εκείνον υπήρχε συνεργασία, και κάθε μεσημέρι σκούπιζε όλη τη λαϊκή ενώ όποτε ζητούσαμε έφερνε έξι κιλά χλωρίνη άμεσα και γίνονταν πλύσιμο σε όλη την έκσταση.

Η κατάσταση -παρόλο που κατά καιρούς υπήρχαν προβλήματα- ήταν πολύ καλύτερη. Μετά όταν τους διώξανε και μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κανένας.

Αυτή τη στιγμή αν θέλετε να βρούμε έναν υπεύθυνο εδώ από το Δήμο δεν υπάρχει κανένας».

Ούτε λίγο ούτε πολύ πρόεδρος και αντιπρόεδρος μας επισήμαναν ότι έχει μείνει αυτό το κομβικό σημείο της Άρτας χωρίς κανένα υπεύθυνο και πλησιάζει πολύ στο να γίνει αυτό-διαχειριζόμενη η λαϊκή αγορά της πόλης.

Πολλά παρακάλια

Ρωτήσαμε αν κάθε 15 ή έστω 20 ημέρες υπάρχει όπως σε άλλες πόλεις πρόγραμμα καθαρισμού, απολυμάνσεων και μυοκτονιών σε έναν χώρο που αφορά σε συγκέντρωση τροφίμων κάθε λογής.

Η απάντηση ήταν αρνητική ενώ σχεδόν το ερώτημά μας έφτασε να ακουστεί ως ανέκδοτο! «Μια φορά το χρόνο και με πολλά παρακάλια», ήταν η απάντηση σε ό,τι αφορούσε το πρώτο σκέλος του ερωτήματος, δηλαδή το πλύσιμο. Για μυοκτονία και απολύμανση ουδέν σχόλιο!

Η τελευταία που θυμόνται είναι η σύμβαση με εταιρεία που έγινε επί δημαρχίας Π. Οικονομίδη που ανέλαβε με ειδικές παγίδες και επίσης εξειδικευμένα φάρμακα να απολυμάνει όλο το χώρο και να κάνει μυοκτονίες. Το πλύσιμο της Κυριακής 10 Ιουλίου ήταν το πρώτο που έγινε μέσα στο 2016. Είχε να πλυθεί από το περασμένο καλοκαίρι!

Και ο λόγος μόνο για την λαϊκή, διότι παράλληλα και η Πριοβόλου πλένεται όποτε βρέξει... Κι αυτό παρά το γεγονός ότι επίσης συγκεντρώνει μεγάλο αριθμό ψαράδικων και άλλων καταστημάτων. «Σε άλλες πόλεις οι λαϊκές αγορές όταν τελειώνουν μαζεύονται τα σκουπίδια το μεσημέρι και πλένονται και απολυμαίνονται.

Εδώ μιλάμε για μια σταθερή λαϊκή που δεν πλένεται ποτέ ούτε μέσα, ούτε έξω», τόνισε ο πρόεδρος.

Λάθος ο ημιβυθιζόμενος;

Αστοχία, είναι το λιγότερο που μπορεί να πει κανείς μετά τη συζήτηση με τους πωλητές αναφορικά με την απόφαση της Δημοτικής Αρχής να τοποθετήσει ημιβυθιζόμενο κάδο στη Λαϊκή αγορά.

Πιο συγκεκριμένα στον ημιβυθιζόμενο συγκεντρώνονται κοινά απορρίμματα ίσα με τον όγκο πέντε συμβατικών πράσινων κάδων. Για να αδειάσει αναμένεται πρώτα να γεμίσει. Καθώς άδειασε πρόσφατα -το πρωί της Πέμπτης- η ποσότητα εσωτερικά ήταν μικρή (για το μέγεθός του), όμως τα απορρίμματα αυτά δεν επέτρεπαν να πλησιάσει κανείς και να ανοίξει το καπάκι.

Σάπια φρούτα, ντομάτες και λαχανικά είχαν ήδη αρχίσει να... «βράζουν» στις καλοκαιρινές θερμοκρασίες. Μόλις ανοίξαμε το καπάκι η μπόχα ήταν έντονη. «Έβγαλαν όλους τους πράσινους στη λογική ότι θα υπάρχει περισσότερος χώρος με τον ημιβυθιζόμενο.

Όμως τον ίδιο χώρο τον έχουν καταλάβει τώρα, διότι έφεραν κι έβαλαν επιπλέον μπλε. Καθώς και ο ημιβυθιζόμενος γεμίζει και τα απορρίμματα φτάνουν μέχρι πάνω στο καπάκι και βρωμάει απίστευτα, οι άνθρωποι εδώ δεν έχουν επιλογή αναμένοντας τί και πότε θα αδειάσει για να αφήσουν τα σκουπίδια, μη έχοντας επιλογή πού θα τα αφήσουν στο πεζοδρόμιο; Τα πετούν στους μπλε.

Έτσι και οι μπλε δεν λειτουργούν ως ανακύκλωση. Δεν πέτυχε τίποτε ο ημιβυθιζόμενος, παρά μόνο βρωμιά στο μεγάλο κάδο, και λερωμένους με κοινά απορρίμματα μπλε κάδους. Οι μπλε εν τω μεταξύ επειδή αδειάζουν συχνότερα από τον ημιβυθιζόμενο παρότι έχουν κοινά απορρίμματα και είναι βρώμικοι όπως βλέπετε, εντούτοις δεν μυρίζουν.

Όπως πολύ λιγότερο μύριζαν και οι πράσινοι σε σχέση με αυτό που συμβαίνει σήμερα, διότι εκείνοι άδειαζαν, ενώ στο παρελθόν άδειαζαν συνέχεια και το μεσημέρι όταν γέμιζαν είχαμε τηλέφωνο του υπευθύνου και έστελνε αυτοκίνητο το καλοκαίρι ειδικά το μεσημέρι και τους άδειαζε, καθώς επίσης μια στο τόσο τους πλένανε».

Τεράστιο βάρος

Πρόεδρος και αντιπρόεδρος μπροστά από τους κάδους τόνισαν ότι εκτός από τον όγκο απορριμμάτων που συγκεντρώνει ο ημιβυθιζόμενος καθώς δεν πρόκειται για χαρτιά, είναι τεράστιο και το βάρος όταν γεμίζει.

«Έτσι, τις προάλλες όταν ήρθε το αυτοκίνητο του Δήμου να τον αδειάσει κόπηκε ο ιμάντας από το βάρος. Καταλαβαίνετε τι έγινε; Απορρίμματα ίσα με πέντε κάδους έπεσαν στο δρόμο. Ήρθε μηχάνημα και τα μάζεψε και μετά η πυροσβεστική για να πλύνει».

Όσο για τους μπλε συνολικά μετρήσαμε επτά κάδους. Και οι οποίοι δεδομένης της κατάστασης που διαμορφώνεται τελικά δεν λειτουργούν ως κάδοι ανακύκλωσης.

Η άποψη των πωλητών πάντως είναι ότι εκεί χρειάζονται πράσινοι κάδοι που θα αδειάζουν κάθε μεσημέρι (περίπου στις 2) όταν κλείνει η λαϊκή και να πλένονται συχνά.

Για την μεγάλη αστοχία να μείνει ο ημιβυθιζόμενος χωρίς νάιλον σακούλα και να γεμίσει ξέχειλα χωρίς να μπορεί να αδειάσει, όπως εξήγησαν, ούτε λόγος. «Είχε καταστραφεί και το εσωτερικό υφασμάτινο κάλυμμα του κάδου, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να τον αδειάσουν κι έμεινε έτσι καμιά δεκαριά μέρες γι’ αυτό και βρώμισε όλη η πόλη», εξήγησαν.

Στο μεταξύ απορίας άξιον είναι πώς πλένονται αυτοί οι τεράστιοι κάδοι που κατά τα 3/4 τους τουλάχιστον βρίσκονται μέσα στη γη.

«Δεν πλένονται επί της ουσίας» ήταν η απάντηση που λάβαμε, κι αυτό διότι απαιτείται ειδικό μηχάνημα που από τη μια πλευρά θα ρίχνει μέσα νερό και απολυμαντικό και από την άλλη θα μπορεί να το αναρροφήσει πάλι πίσω.

Ζωικά υπολείμματα

Ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Κασελούρης, όπως είπε, έχει κατάστημα που μπορεί και χρησιμοποιεί τα ζωικά υποπροϊόντα αναφέροντας: «Βέβαια τόσο εγώ όσο κι άλλος ένας συνάδελφος έχουμε κοτοπουλάδικο και δεν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα διάθεσης διότι τα δίνουμε άμεσα σε γνωστούς που έχουν σκυλιά.

Οπότε δεν έχουμε καθόλου υπολείμματα. Το πρόβλημα διαχείρισης ζωικών λοιπόν κυρίως αφορά τα ψαράδικα.

Σας λέω λοιπόν ότι οι άνθρωποι τα κρατούν στα ψυγεία για να περάσει το πρωί το μικρό αυτοκίνητο του Δήμου που έρχεται και να τα πάρει. Και με αυτό έχουμε πρόβλημα. Έρχεται και δεν ενημερώνει. Περνάει και φεύγει χωρίς να μπει να ενημερώσει και να παραλάβει από τους ανθρώπους εδώ, ό,τι έχουν για πέταμα.

Όποιος τον δει και προλάβει, πρόλαβε. Και τι θα κάνει, λοιπόν, ο άλλος όταν τα ψαράδικα κάθε Σάββατο τα κλείνουν τα ψυγεία, ό,τι έχουν το βγάζουν και παίρνουν ξανά εμπόρευμα το πρωί της Δευτέρας;».

Επιπλέον, οι ίδιοι αναφέρουν ότι είχαν την υπόσχεση για έναν ειδικό κάδο κοντά στο σημείο που εδρεύουν τα καταστήματα του είδους ώστε κάθε πρωί να βγάζουν τα υπολείμματα τους και να τα βάζουν εκεί για να παραλαμβάνει από το συγκεκριμένο σημείο ο οδηγός του αυτοκινήτου του Δήμου.

Όμως ακόμη δεν έχει γίνει ούτε αυτό. «Την Δευτέρα όμως μας έφεραν ένα χαρτί και ενημερώνουν ότι απαγορεύεται να πετιούνται τα υποπροϊόντα των ψαριών στους κάδους. Δεν λένε όμως τίποτε για το ποιος και πώς θα γίνει η διαχείρισή τους».

09/2014

Επιείκεια ζητά ο Δήμος Αρταίων - Τι πρέπει να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι

Με μια λέξη «αλαλούμ» επικρατεί τα τελευταία δυο 48ωρα αναφορικά με το ζήτημα της επιβολής προστίμων στους παραγωγούς της Δημοτικής Λαϊκής Αγοράς στην Άρτα, στους οποίους έχουν εκδοθεί από την ΔΟΥ Πρέβεζας και αρμόδιους ελεγκτές την περασμένη Πέμπτη πρόστιμα για σειρά παραβάσεων και έχουν επιδοθεί σημειώματα ώστε μέσα σε διάστημα 10 ημερών να τοποθετήσουν ταμειακές μηχανές έκδοσης αποδείξεων. Ο έλεγχος έγινε επιτόπου την περασμένη εβδομάδα όπου επιδόθηκαν τα σχετικά σημειώματα που στην πλειοψηφία τους καταγράφουν τρεις βασικές παραβάσεις σ’ όσους πουλούν τα αγροτικά προϊόντα τους εντός της Δημοτικής Λαϊκής Αγοράς στην Άρτα, και συγκεκριμένα για: μη δήλωση εργασιών, μη τήρηση βιβλίων και έλλειψη ταμειακών μηχανών.

Με σχετικά σημειώματα καλούνται να τοποθετήσουν σε 10 ημέρες την ταμειακή μηχανή και να προσκομίσουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στην ΔΟΥ προκειμένου να υπάρξει ευνοϊκή ρύθμιση των προστίμων.

Σύγχυση με τις διαδικασίες

Κι ενώ η προθεσμία τρέχει ήδη, οι παραγωγοί εκδηλώνουν από χθες το πρωί την αγανάκτησή τους καθόσον βρίσκονται αντιμέτωποι με μια σειρά από νέα ζητούμενα, όπως βασικό και κυρίαρχο είναι η απαίτηση της Εφορίας να εγγραφούν στο ΤΕΒΕ για να μπορέσουν να πάρουν ταμειακή μηχανή. «Είμαστε ήδη εγγεγραμμένοι στον ΟΓΑ καθότι είμαστε αγρότες κι όχι έμποροι. Αν εγγραφούμε στο ΤΕΒΕ τότε βγαίνουμε από τον ΟΓΑ. Όσοι μάλιστα νεότεροι από μας είμαστε και εγγεγραμμένοι ως νέοι αγρότες στον ΟΓΑ με υποχρέωση για 10 χρόνια, αυτόματα χάνουμε και την ιδιότητα του νέου αγρότη.

Επίσης μας ζητούν για να βάλουμε ταμειακές μηχανές, εκτός από το να γραφτούμε στο ΤΕΒΕ, να εγγραφούμε και στο Εμπορικό Επιμελητήριο και να πληρώσουμε κι εκεί... Μα γιατί να γραφούμε στο Επιμελητήριο ως έμποροι αφού είμαστε αγρότες και πουλάμε τα προϊόντα μας;», τόνισε χθες σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του εκπρόσωπος των παραγωγών της Λαϊκής Αγοράς, επιβεβαιώνοντας όσα νωρίτερα, είχαν μεταφέρει και άλλοι διαμαρτυρόμενοι.

Στο μεταξύ πληροφορίες αναφέρουν ότι το όλο πλαίσιο δεν έχει ξεκαθαρίσει αναφορικά με το τι πρέπει να ακολουθήσουν ως διαδικασία οι συγκεκριμένοι άνθρωποι που εμπίπτουν σε μια ξεχωριστή κατηγορία, καθόσον δεν είναι έμποροι αλλά παραγωγοί που στεγάζονται με ημερήσιο ενοίκιο στους πάγκους της Λαϊκής Αγοράς πουλώντας τα προϊόντα παραγωγής τους.

Πόσοι είναι

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε προσπάθεια που κάναμε επικοινωνώντας με κάθε εμπλεκόμενη πλευρά ώστε να καταγράψουμε καταρχήν τον αριθμό των περιπτώσεων που οι ελεγκτές της Εφορίας έχουν επιδώσει πρόστιμα, δεν βγάλαμε άκρη.

Σε επικοινωνία με τον προϊστάμενο της Εφορίας Πρέβεζας κανένα αριθμητικό ή άλλο στοιχείο δεν δόθηκε, λόγω υπηρεσιακού απορρήτου. Από τους πωλητές αγρότες στην Λαϊκή τονίστηκε ότι οι ελεγκτές δεν ήρθαν σε έναν επιτόπιο έλεγχο για να βεβαιώσουν επί τόπου τις παραβάσεις, αλλά είχαν από νωρίτερα εκτυπωμένα μηχανογραφικά με το σύνολο των παραβάσεων για κάθε ένα ξεχωριστά ονομαστικά.

«Ένα τέτοιο μου παρέδωσαν εμένα και αντίστοιχα σε όλους τους υπολοίπους που βρίσκονταν εκείνη τη στιγμή στο χώρο. Εκτιμούμε λοιπόν ότι ο αριθμός τους άσχετα αν τους βρήκαν όλους επί τόπου για να τα παραδώσουν ή όχι,  ισούται με εκείνον που έχουν άδειες από το Δήμο Αρταίων για να πουλούν τα αγροτικά τους προϊόντα στην Λαϊκή Αγορά, που φτάνει μέχρι και τους 200 περίπου», μας μεταφέρουν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.

Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί περίπου στους παραγωγούς που έχουν άδειες χρήσης της Δημοτικής Λαϊκής Αγοράς, αλλά που δεν βρίσκονται κάθε μέρα στο χώρο. Πηγαίνουν με βάση την άδεια που έχουν και πουλάνε τα προϊόντα τους, όταν έχουν παραγωγή. Καθημερινά δηλαδή στο χώρο δεν είναι όλοι όσοι έχουν άδειες αλλά ο αριθμός τους κυμαίνεται συνήθως από 35-40 μέχρι 50. «Αν έχουν πάρει όλο το μητρώο με τις άδειες και έχουν τέτοια σημειώματα για καμιά 200αρια, δεν ξέρουμε πως θα τα δώσουν σε όσους δεν ήταν παρόντες. Αν δηλαδή θα σταλούν και στο σπίτι», είναι το ερώτημα που υπάρχει και για εκείνους που δεν είχαν… φασολάκια, ντομάτες, πιπεριές εκείνη την ημέρα και δεν πήγαν στη Λαϊκή.

Είχαν γίνει συστάσεις

Απευθυνθήκαμε στο Δήμο Αρταίων αναζητώντας το αντίστοιχο στοιχείο όπου ο αρμόδιος επί των οικονομικών αντιδήμαρχος Κωνσταντίνος Πατήλας μας ανέφερε πως ίσως υπήρχαν προεκτυπωμένα τα χαρτιά των παραβάσεων καθόσον η ΔΟΥ Πρέβεζας, είχε και από το παρελθόν κάνει συστάσεις σε ελέγχους που είχαν προηγηθεί ώστε να τοποθετηθούν ταμειακές μηχανές κλπ, στην Δημοτική Λαϊκή Αγορά της Άρτας. Κι αυτό διότι όπως είπε δεν ζητήθηκε ούτε δόθηκε κανένα ΑΡΧΕΙΟ από την παρούσα Δημοτική Αρχή μ’ όλο το μητρώο των αδειούχων παραγωγών.

Επιπροσθέτως καθημερινά υπάρχει σχετική κατάσταση με όσους βρίσκονται στο χώρο αφού και η χρέωση προς το Δήμο γίνεται με την ημέρα, και αντιστοιχεί σε ποσό από 1.5 ευρώ μέχρι 4,5 και 5 ευρώ ανάλογα με το χώρο – πάγκο που κάποιος καταλαμβάνει για τα προϊόντα του. Την ημέρα του ελέγχου στο χώρο βρίσκονταν βάση της κατάστασης χρέωσης του χώρου 41 παραγωγοί και οι 4 μόνιμοι οπωροπώλες.

Ζητήσαμε διευκρινήσεις για τις τέσσερις περιπτώσεις οπότε μας αναφέρθηκε ότι πρόκειται για 4 περιπτώσεις οπωροπωλών δηλωμένων εμπόρων που επί χρόνια έχουν άδεια πώλησης στην Λαϊκή, όμως αυτοί είναι δηλωμένοι κανονικά ως έμποροι, έχουν ταμειακές μηχανές και βιβλία εργασιών. Δεν εμπίπτουν δηλαδή καθόλου στην υπόθεση που έχει ανοίξει και αφορά τους αγρότες παραγωγούς.

Έγγραφο του Δήμου προς τη Δ.Ο.Υ. Πρέβεζας

Ωστόσο ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Κωνσταντίνος Πατήλας, μας ενημέρωσε ότι η Δημοτική Αρχή προχωρά σε σχετικό έγγραφο με παραλήπτη την Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία της Πρέβεζας και τον εκεί προϊστάμενο, ζητώντας  να εξεταστεί με επιείκεια το όλο θέμα και να ξεκαθαριστεί το τοπίο για όσα οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να κάνουν ώστε να είναι νόμιμοι.

Επίσης ο ίδιος μας ανέφερε ότι θα ζητηθεί και παράταση της προθεσμίας που δόθηκε στην περίπτωση που χρειάζεται χρόνος για να ολοκληρώσουν όλη την διαδικασία. Αυτό διότι ο κ. Πατήλας, είχε την ενημέρωση περί ζητημάτων που τίθενται για την ΕΓΓΡΑΦΗ στο ΤΕΒΕ ή όχι και τις διευκρινήσεις που αναζητούνται ως προς τα προβλεπόμενα για αγρότες κι όχι εμπόρους.

Μας έμειναν έξι μέρες

Την ίδια ώρα οι συστάσεις περί συμμόρφωσης για ευνοϊκότερες ρυθμίσεις των προστίμων σε δέκα ημέρες, κάνουν τους παραγωγούς να αγωνιούν. «Εμείς ουσιαστικά τώρα περιμένουμε να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να μας πουν ακριβώς τη διαδικασία. Όμως αυτό πρέπει να το κάνουν γρήγορα γιατί μας είπαν να πάμε με τα χαρτιά και την ταμειακή που θα έχουμε τοποθετήσει σε 10 μέρες στην Δ.Ο.Υ. αλλιώς θα μας επιβάλλουν όλα τα πρόστιμα. Ξέρετε πόσο είναι; Από 3.000 μέχρι 3.500 ευρώ κατά περίπτωση. Στο μεταξύ έχουν περάσει οι τέσσερις ημέρες και μας απόμειναν (μέχρι χθες το μεσημέρι) μόνο έξι μέρες», μας αναφέρθηκε από τους ίδιους.

Με το Επιμελητήριο

Σε επικοινωνία ήρθαμε χθες το μεσημέρι και με το Επιμελητήριο της Άρτας, απ’ όπου ενημερωθήκαμε ότι ήταν αρκετοί όσοι τηλεφωνούσαν για να μάθουν τι ισχύει και αν πρέπει να εγγράφουν πληρώνοντας και για το Επιμελητήριο. Βέβαια εκεί το αρμόδιο γραφείο ενημέρωνε με βάση όσα ο νόμος προβλέπει, ότι δηλαδή αν είσαι έμπορος εγγεγραμμένος στο ΤΕΒΕ και κάνεις έναρξη εργασιών θα πρέπει να εγγραφείς και στο Επιμελητήριο.

Ωστόσο διευκρινίστηκε ότι ουδεμία σχέση με την υπόθεση αυτή έχει το ίδιο το Επιμελητήριο ούτε υπήρξε από το Επιμελητήριο κάποια απαίτηση. Απαντά δηλαδή σε ερωτήσεις που μάλλον δέχεται απ’ αφορμή την παρότρυνση των άλλων υπηρεσιών για εγγραφή σε ΤΕΒΕ και Επιμελητήριο.

Τι ισχύει

Τελικά όπως διευκρινίστηκε και από τη Δ.Ο.Υ. Πρέβεζας και από το γραφείο του ΟΑΕΕ Άρτας, όσοι εκ των πωλητών στη Λαϊκή διαθέτουν βεβαίωση παραγωγού από το Δήμο Αρταίων, τότε θα πάρουν απαλλαγή από τον ΟΑΕΕ και θα μπορούν να προχωρήσουν στις υπόλοιπες διαδικασίες όπως ορίζουν οι νόμοι.
Δημοσίευση: Ιουνίου 10, 2017

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "ΤΟ "ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ" ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ: Αγανακτισμένος ο Σύλλογος της Λαϊκής Αγοράς για τις αστοχίες και τις αβλεψίες της Δημοτικής αρχής - "Αλαλούμ" και πρόστιμα "

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.

Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator