Παραμένει... τυφλό από το 2004 το C4I που κόστισε 256 εκατ. ευρώ

0



Το ελικόπτερο της Αστυνομίας πετάει τυχαία πάνω από τους δρόμους του Παλαιού Φαλήρου την ώρα της πρόσφατης ληστείας, ωστόσο δεν μπορεί να συμμετάσχει ουσιαστικά στο κυνήγι των ληστών. Ούτε η κάμερα δεν είναι τοποθετημένη επί του ελικοπτέρου, αλλά και εάν υπήρχε, η όποια αξιοποίηση της εικόνας θα ήταν αποσπασματική και κατά πάσα πιθανότητα μη αποτελεσματική. Αυτήν τη στιγμή το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας δεν μπορεί να έχει ακριβές στίγμα των περιπολικών και των μηχανών του Λεκανοπεδίου, δεν υπάρχει ούτε και εικόνα από τις επίγειες κάμερες που είχαν τοποθετηθεί σε ολόκληρο το Λεκανοπέδιο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, σχεδόν όλες έχουν σταματήσει να δουλεύουν εδώ και δέκα χρόνια. Κόλαφος!

Ας πούμε τα πράγματα με το όνομά τους και να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Η Ελληνική Αστυνομία δεν μπορεί ακόμη να εφαρμόσει ενιαίο και απόλυτα συντονισμένο σχέδιο δράσης όπως γίνεται σε κάθε προηγμένη δυτική χώρα. Το πολυδιαφημισμένο σύστημα ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων για το οποίο έχουν ήδη καταβληθεί 216,5 εκατομμύρια ευρώ ουδέποτε λειτούργησε ολοκληρωμένα όπως προέβλεπε η αρχική σύμβαση. Και θέλετε να μάθετε το «κλου» τούτης της πονεμένης ιστορίας; Με πρόσφατη απόφαση του Αρείου Πάγου θα πρέπει το Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει στους Αμερικανούς επιπλέον 37 εκατομμύρια όπως ορίζει η αρχική συμφωνία του C4I.

Αυτό και αν είναι σκάνδαλο! Ωστόσο, παρότι διανύουμε περίοδο αναζωπύρωσης της σκανδαλολογίας και οι φάκελοι με τα εξοπλιστικά πάνε κι έρχονται από την Εισαγγελία στη Βουλή, το μόνο που δεν βλέπω είναι το αμαρτωλό πρόγραμμα C4I κόστους 255,5 εκατομμυρίων ευρώ που η προμήθειά του αποφασίστηκε άρον άρον τον Μάιο του 2003 για την ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων. Ολα έγιναν σε ρυθμούς «ΑΖΑΧ» (ψεκάστε - σκουπίστε - τελειώσατε) και υποτίθεται ότι θα δημιουργούνταν ένα Κέντρο Ελέγχου το οποίο θα διασυνδεόταν με τα Κέντρα Επιχειρήσεων των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας (Αστυνομίας, Πυροσβεστικής, Λιμενικού) και των Υπηρεσιών Αμεσης Επέμβασης (ΕΚΑΒ, ΕΥΠ, ΣΔΟΕ και τελωνεία). Αυτό το Κέντρο Ελέγχου δεν λειτούργησε ποτέ! Και μη μας πει κανείς ότι στη συγκεκριμένη υπόθεση δεν έχουν εντοπιστεί ευθύνες. Τις βλέπει κανείς διά γυμνού οφθαλμού.

Στράβωσε από την αρχή

Το πρόγραμμα του C4I άρχισε να στραβώνει από την αρχή. Η ανάγκη να παρουσιάσει η χώρα ετοιμότητα στα θέματα ασφαλείας κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων οδήγησε το ΚΥΣΕΑ τον Ιούλιο του 2004 στη λήψη απόφασης για την παραλαβή του συστήματος για χρήση και λειτουργία με ταυτόχρονη καταγραφή των ελλείψεων-αποκλίσεων. Παράλληλα η εν λόγω Απόφαση προέβλεπε γενική δοκιμή αποδοχής του συστήματος μέχρι 1η Οκτωβρίου 2004, η οποία δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ! Η σύμβαση του C4I τροποποιείται επτά φορές, με κυριότερη την 5η τροποποίηση η οποία γίνεται στις 29 Μαρτίου 2007 και μεταξύ άλλων προέβλεπε απομείωση του συμβατικού τιμήματος κατά 3,5 εκατομμύρια ευρώ και παρακράτηση μέρους των εγγυητικών επιστολών προκαταβολής μέχρι την ολοκλήρωση του έργου, καθώς και έκδοση εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης του έργου ύψους 25.499.900 ευρώ. Στις 14 Νοεμβρίου 2008 συντάχθηκε το τελικό πρωτόκολλο Ποιοτικής και Ποσοτικής Παραλαβής του συνόλου των συστημάτων C4I Ολυμπιακής Ασφάλειας, στο οποίο καταγράφηκαν ελλείψεις-αποκλίσεις ύψους 21.466.551 ευρώ. Προϋπόθεση για την οριστική παραλαβή των συστημάτων C4I ήταν η αποδοχή τους από τον έχοντα την οικονομική εξουσία αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών, που τότε ήταν αρμόδιος για τα θέματα προστασίας του πολίτη. Παρά ταύτα, ουδέποτε αποφασίστηκε η χρήση του συστήματος έστω και δοκιμαστικά και το θέμα παραμένει σε εκκρεμότητα μέχρι σήμερα. Δεν υπογράφτηκε ποτέ από τον αρμόδιο υπουργό το τελικό Πρωτόκολλο Ποιοτικής και Ποσοτικής Παραλαβής του συνόλου των συστημάτων C4I.

Παρενέργειες

Τουτέστιν, αν υπήρχε πολιτική βούληση και είχε γίνει αποδοχή του τελικού πρωτοκόλλου της 14ης Νοεμβρίου 2008, το Ελληνικό Δημόσιο θα είχε όφελος 21.466.551 ευρώ και το υπολειπόμενο οφειλόμενο ποσό θα ήταν μόνο 15.378.188,37 ευρώ. Επίσης η μη παραλαβή του συστήματος C4I είχε και επιχειρησιακές παρενέργειες, καθώς δεν τέθηκαν σε λειτουργία τα Υποσυστήματα Υποστήριξης Διοίκησης και Λήψης Αποφάσεων. Ο εγκατεστημένος εξοπλισμός (servers, υπολογιστές) είναι πλέον ανενεργός τα τελευταία εννιά χρόνια. Είναι σαφές ότι η αποσπασματική αξιοποίηση του συστήματος C4I δεν απέφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα για την αξία των 256,3 εκατομμυρίων ευρώ που κόστισε. Το Ελληνικό Δημόσιο πλήρωσε μέχρι τώρα 216.528.401,72 ευρώ και σύμφωνα με την απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου, πρέπει να καταβάλει το ποσό των 39.818.595 ευρώ στην αμερικανική εταιρεία SAIC.

Κατά την αναζήτηση ευθυνών για τη μη αξιοποίηση του Συστήματος Διοίκησης και Ελέγχου για το οποίο καταβλήθηκε ένα τόσο μεγάλο τίμημα, διαπιστώνει κανείς μεγάλο έλλειμμα στη λήψη αποφάσεων υπό τον φόβο της τυχόν κατηγορίας των εκάστοτε πολιτικών προϊσταμένων, καθώς υπεργολάβος της SAIC ήταν η εταιρεία Siemens.

• Επειδή η Siemens ήταν υπεργολάβος της αμερικανικής SAIC για την ανάπτυξη του C4I στην Ελλάδα, κανένας υπουργός δεν υπέγραφε για παραλαβή του συστήματος με αποτέλεσμα η ζημιά να ξεπερνάει τα 20 εκατ. ευρώ

• Η ανάπτυξη του Κέντρου Ασφαλείας C4I θεωρείται μείζονος εθνικής σημασίας για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας σε συνδυασμό με τη διόγκωση του προσφυγικού προβλήματος και την προστασία ανθρώπων που λόγω της οικονομικής κρίσης βρίσκονται σε ανέχεια.

• Ο Ν. Τόσκας έψαξε και βρήκε ότι από τις 270 κάμερες του C4I στην Αττική, σήμερα είναι σε λειτουργία μόνο οκτώ, ενώ 120 έχουν καταστραφεί και οι υπόλοιπες απαξιώθηκαν από αχρηστία

ΔΗΜΟΣ ΒΕΡΥΚΙΟΣ
Πηγή "Έθνος"
Δημοσίευση: Απριλίου 24, 2017
LIKE στη σελίδα μας στο FACEBOOK για να είστε πάντα ενημερωμένοι

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Παραμένει... τυφλό από το 2004 το C4I που κόστισε 256 εκατ. ευρώ"

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών. Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 

ΕΛΛΑΔΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΜΟΡΕΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ

ΚΟΣΜΟΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator