Το έχετε δει σε κάποιο βίντεο και τις τελευταίες μέρες σίγουρα έχετε διαβάσει αρκετά, για το αυτοκίνητο με το οποίο μετακινείται ο Αμερικανός πρόεδρος, Barack Obama και αυτές τις μέρες βρίσκεται στη χώρα μας.
Για την ακρίβεια βρίσκονται δύο "The Beast", όπως είναι το πιο γνωστό χαϊδευτικό του -το άλλο είναι το Cadillac One- στην Ελλάδα, ενώ είναι άγνωστος ο συνολικός τους αριθμός. Παράλληλα, από όσα κυκλοφορούν κανείς δεν ξέρει ποια είναι θωρακισμένα και τι θωράκιση έχουν και φυσικά ποια είναι αυτά που χρησιμοποιεί ο πρόεδρος.
Το βέβαιο είναι ότι τα οχήματα, στα οποία επιβαίνει ο Barack Obama είναι κινητά φρούρια, κατασκευασμένο από ατσάλι, αλουμίνιο, τιτάνιο και κεραμικά υλικά. Φυσικά, λεπτομέρειες για την θωράκισή τους δεν δίνονται στη δημοσιότητα, αλλά από όσα γνωρίζουμε και είναι ενδεικτικά η κάθε πίσω πόρτα ζυγίζει τόσο όσο μια πόρτα από Boeing 757, ενώ όλο το δάπεδο καλύπτεται εξωτερικά από μια ατσάλινη πλάκα ικανού πάχους -λέγεται πως φτάνει τα 12 εκατοστά- που προστατεύει τους επιβαίνοντες από επιθέσεις με χειροβομβίδες και βόμβες.
Το ότι τα τζάμια είναι αλεξίσφαιρα είναι αυτονόητο, ενώ από κει και πέρα μόνο εικασίες μπορούν να γίνουν τόσο για το πάχος τους -φημολογείται πως είναι 13 εκατοστά- όσο και για την κατασκευή τους. Το σίγουρο είναι πώς είναι σταθερά -με τόσο που ζυγίζουν πολύ δύσκολα θα ανεβοκατέβαιναν- εκτός από αυτό του οδηγού που ανοίγει μόλις κατά 8 εκατοστά.
Τα σταθερά παράθυρα, σε συνδυασμό με τον τρόπο που κλείνουν οι πόρτες, βοηθούν στο να σφραγίζεται η καμπίνα. Να κλείνει δηλαδή αεροστεγώς, προκειμένου ο πρόεδρος και οι άλλοι επιβάτες του Cadillac One να είναι προστατευμένοι και σε τυχόν επιθέσεις με χημικά η βιολογικά όπλα.
Συνολικά στο προεδρικό αυτοκίνητο των ΗΠΑ, που σε αυτήν του μορφή παρουσιάστηκε το 2009, υπάρχουν θέσεις για συνολικά 7 επιβάτες. Οι τρεις είναι οι στάνταρ: ο οδηγός, ο οποίος υποβάλλεται σε συνεχή εκπαίδευση προκειμένου να μπορεί να έχει υπό έλεγχο το θηρίο, ο επικεφαλής της ασφάλειας, ο πρόεδρος, ενώ οι υπόλοιποι 4 είναι φιλοξενούμενοι.
Στα ενδιαφέροντα στοιχεία του The Beast προσμετρώνται τα ενισχύμενα με ανθρακονήματα λάστιχα, το μέγεθος των οποίων θυμίζει αντίστοιχα λεωφορείων και πρακτικά δεν μπορούν να χάσουν τον αέρα τους. Στην απίθανη περίπτωση που αυτό συμβεί το Cadillac One δεν ακινητοποιείται αλλά συνεχίζει κανονικά τις ειδικά σχεδιασμένες σιδερένιες ζάντες του.
Από κει και πέρα ο εξοπλισμός του πολυτελούς χώρου που αντιστοιχεί στον πρόεδρο, με το χαρακτηριστικό θυρεό στη μέση του πίσω καθίσματος, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων δορυφορικό τηλέφωνο με άμεση σύνδεση τόσο με τον αντιπρόεδρο όσο και με το Πεντάγωνο. Πάντως για να διασφαλίζονται οι τηλεπικοινωνίες στην προεδρική πομπή υπάρχει και ένα επίσης θωρακισμένο Chevrolet Suburban με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Μάλιστα το Suburban μαζί με τα δύο Beasts μεταφέρονται αεροπορικώς στη χώρα την οποία επισκέπτεται ο πρόεδρος με ένα ειδικά διασκευασμένο C-17 Globemaster.
Ο εξοπλισμός του προεδρικού αυτοκινήτου των ΗΠΑ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων κάμερα νυχτερινής όρασης και εκτοξευτήρες δακρυγόνων για περιπτώσεις που εγκυμονούν κινδύνους. Για τον ίδιο λόγο υπάρχει και οπλισμός στο πορτμπαγκάζ, αν και μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το σύστημα παροχής οξυγόνου στην καμπίνα που βρίσκεται εκεί, ο εξοπλισμός πυρόσβεσης, καθώς και το σύστημα φύλαξης μονάδων αίματος του προέδρου. Για παν ενδεχόμενο...
Για παν ενδεχόμενο το μονωμένο με αφρώδες υλικό ρεζερβουάρ που βρίσκεται επίσης στο πορτμπαγκάζ δεν εκρήγνυται ακόμα και αν βληθεί απευθείας, ενώ φυσικά όλα αυτά τα συστήματα ζυγίζουν αρκετά. Κάποιο βάρος προσθέτει και ο υπόλοιπος εξοπλισμός, ενώ τα πραγματικά πολλά κιλά πιστώνονται στα θωρακισμένα τζάμια και την υπόλοιπη θωράκιση.
Παρόλο που και εδώ δεν ανακοινώνονται νούμερα οι φήμες λένε πως το βάρος του The Beast, το μήκος του οποίου είναι 5,50 μέτρα και το ύψος 1,55, πλησιάζει ή και ξεπερνά τους 9 τόνους. Οι οποίοι βέβαια ταλαιπωρούν πέρα από τις αναρτήσεις και τον κινητήρα -είτε πρόκειται για τον V8 βενζίνης με τα 600 άλογα και την προσθήκη νίτρο όποτε χρειαστεί, είτε για τον επίσης 8κύλινδρο diesel Duramax των 6.600 κυβικών. Ο diesel έχει το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης ασφάλειας που προσφέρει η μικρότερη πτητικότητα του καυσίμου σε σχέση με τη βενζίνη, ενώ επιπλέον μπορεί να βρει κανείς πετρέλαιο καλής ποιότητας σχεδόν παντού στον κόσμο, κάτι που δεν ισχύει για την αμόλυβδη.
Παρά τη θηριώδη ροπή του Duramax το Τhe Beast είναι αργό -αν και αυτό δεν αποτελεί έκπληξη αν λάβει κανείς υπόψη του το βάρος του. Έτσι η τελική του ταχύτητα δεν ξεπερνά σε καμία περίπτωση τα 100 χλμ./ ώρα, ενώ η κατανάλωσή του υπολογίζεται με τον αμερικάνικο τρόπο στα 3,7 μίλια το γαλόνι, πράγμα που σημαίνει πως για να καλύψει 100 χιλιόμετρα χρειάζεται ούτε λίγο ούτε πολύ 64 λίτρα καυσίμου.
Αν στο σημείο αυτό τεθεί το ερώτημα τι μάρκα είναι το προεδρικό αυτοκίνητο η προφανής απάντηση είναι μεν Cadillac, καθώς φέρει τα σήματα της αμερικάνικης μάρκας πολυτελείας, αλλά είναι λανθασμένη. Κι αυτό γιατί η βάση του είναι το πλαίσιο του φορτηγού Chevrolet Kodiak, ενώ από μοντέλα παραγωγής της Cadillac προέρχονται μόνο οι προβολείς -από το Escalade- και τα πίσω φώτα -από την παλαιότερη CTS.
Φυσικά με την ίδια λογική η προεδρική λιμουζίνα θα μπορούσε να είναι π.χ. Chevrolet ή Ford, αλλά είναι Cadillac γιατί παραδοσιακά η μάρκα είναι ο επίσημος προμηθευτής οχημάτων του Λευκού Οίκου. Η παράδοση αυτή χρονολογείται από τις αρχές του 20ου αιώνα, ενώ άξιο λόγου και αναφοράς είναι ότι μέχρι το 1993 οι προεδρικές λιμουζίνες ήταν κοινά μοντέλα παραγωγής της Cadillac που θωρακίζονταν από εξωτερικούς συνεργάτες της εταιρείας. Το μοντέλο του 1993, μια Brougham που χρησιμοποιούσε ο τότε πρόεδρος Κλίντον, ήταν η πρώτη που εξελίχθηκε πλήρως από τις General Motors και Cadillac.
Η προεδρική λιμουζίνα των ΗΠΑ πάντως δεν αποτελεί την εξαίρεση στην αυτοκινητοβιομηχανία σε ότι αφορά τον κύκλο ζώης της: στις 20 Ιανουαρίου του 2017 θα παρουσιαστεί η νέα της γενιά, έγκαιρα για την ορκομωσία του νέου προέδρου Donald Trump. Η οποία θα είναι ακόμα πιο εξελιγμένη και βέβαια ακόμα πιο ακριβή σε σχέση με την τρέχουσα, η οποία κοστίζει 1.500.000 δολάρια.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.