Πέθανε ο ναύαρχος Nίκος Παππάς, κυβερνήτης του θρυλικού "Βέλους"

0


Απεβίωσε σήμερα τις πρώτες πρωινές ώρες ο ναύαρχος εν αποστρατεία Νικόλαος Παππάς.

Ο Νίκος Παππάς, ως κυβερνήτης του θρυλικού αντιτορπιλικού "Βέλος" είχε πρωτοστατήσει στο Κίνημα του Πολεμικού Ναυτικού κατά της Χούντας, το 1973.

Άφησε την τελευταία του πνοή στην οικία του, μετά από μακρά ασθένεια.

Η νεκρώσιμος ακολουθία θα ψαλλεί την Τρίτη στις 11 το πρωί από το Α' Νεκροταφείο Αθηνών και η ταφή του θα γίνει στην ιδιαίτερη πατρίδα του την Κύμη.

Βιογραφικό Ν. Παππά

Ο Νικόλαος Παππάς γεννήθηκε το 1930 στην Κύμη της Εύβοιας και σπούδασε στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, στη Σχολή Ναυτιλίας και Κατευθύνσεως του Βρετανικού Ναυτικού και στη Σχολή Πολέμου και Αμύνης του ΝΑΤΟ Ρώμης.

Το 1963, υπηρέτησε ως υπασπιστής ΥΕΘΑ έως το 1965.

Το διάστημα 1971-1972, διετέλεσε διοικητής της Σχολής Υπαξιωματικών.

Στις 25 Μαΐου 1973, έγινε διεθνώς γνωστός, όταν για να εκδηλώσει την αντίθεσή του προς την απριλιανή δικτατορία, οδήγησε το αντιτορπιλικό «Βέλος», του οποίου ήταν κυβερνήτης, στην Ιταλία. Στη συνέχεια αποτάχθηκε από το Ναυτικό με απόφαση της δικτατορίας, η οποία του αφαίρεσε την ελληνική ιθαγένεια.

Το 1974, μετά την πτώση της δικτατορίας, διετέλεσε διευθυντής Διοικήσεως Ναυστάθμου Σαλαμίνας για έναν χρόνο.

Το 1976, υπηρέτησε ως διευθυντής Πολεμικής Σχεδιάσεως ΓΕΝ και Ακόλουθος Αμύνης στην Μεγάλη Βρετανία έως το 1979.

Την περίοδο 1979-1980, ήταν διοικητής Ταχέων Σκαφών και από το 1980 έως το 1981, διοικητής αντιτορπιλλικών και Υπαρχηγός Ναυτικού.

Το 1981, ανέλαβε τη Διοίκηση Ναυτικής Εκπαίδευσης και το 1982, επιλέχτηκε ως Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, θέση στην οποία παρέμεινε ως το 1986.

Συμμετείχε ως υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας στην υπηρεσιακή κυβέρνηση του Ιωάννη Γρίβα (1989) και στην οικουμενική του Ξενοφώντα Ζολώτα (1989-1990).

Ήταν παντρεμένος με την Χαρίκλεια Παπαναστασίου με την οποία απέκτησαν δύο γιους.

Το χρονικό της περιπέτειας του «Βέλους»

Όταν το Κίνημα προδόθηκε, ο Ναύαρχος Παππάς ο οποίος ήταν κυβερνήτης στο αντιτορπιλικό «Βέλος», αποφάσισε να αποχωρήσει από την άσκηση του ΝΑΤΟ στην οποία συμμετείχε και ζήτησε πολιτικό άσυλο στην Ιταλία αγκυροβολώντας κοντά στις ακτές του Fiumicino. Τότε, ζητώντας την βοήθεια φαλαινοθηρικού τρεις αξιωματικοί αποβιβάστηκαν στην ακτή και κατευθύνθηκαν στο αεροδρόμιο του Fiumicino, καλώντας όλα τα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων όπου τα ενημέρωσαν για τις πράξεις της Χούντας και την κατάσταση που επικρατούσε στην Ελλάδα.

Ο καπετάνιος, έξι αξιωματικοί και είκοσι πέντε υπαξιωματικοί παρέμειναν στο εξωτερικό ως πολιτικοί πρόσφυγες. Η πράξη αυτή του Ναυάρχου Παππά, θεωρείται ως το πρώτο βαρύ πλήγμα εναντίον της στρατιωτικής δικτατορίας και δημιούργησε αίσθηση στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα να συλληφθεί ο Παππάς ως πρωταίτιος των γεγονότων.

Μετά την αποκατάσταση της δημοκρατίας, του έγιναν πολλές προτάσεις για να λάβει μέρος σε κομματικούς σχηματισμούς και να αναλάβει κυβερνητικές θέσεις λόγω της τεράστιας φήμης που είχε αποκτήσει, όμως ο ίδιος δεν δεχόταν γιατί όπως έλεγε δεν έπρεπε «να λάβει κομματικά χαρακτηριστικά μια προσπάθεια που αποσκοπούσε μόνο στην επαναφορά της Δημοκρατίας για όλους τους Έλληνες». Παρόλα αυτά, εξαίρεση αποτέλεσε η συμμετοχή του στην κυβέρνηση Ζολώτα της οποίας διατέλεσε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας από τις 23 Νοεμβρίου του 1989 μέχρι τις 11 Απριλίου του 1990.

Για την αντιστασιακή του δράση και τους αγώνες που έδωσε για την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, τιμήθηκε με τον τίτλο του Επίτιμου Αρχηγού ΓΕΝ, ενώ τιμήθηκε και από την Πολιτεία στην ιδιαίτερη πατρίδα του, την Κύμη.

Το αντιτορπιλικό «Βέλος» λειτουργεί σήμερα ως ναυτικό μουσείο, αγκυροβολημένο στο Μουσείο Ναυτικής Παράδοσης στον Φαληρικό Κόλπο στην Αθήνα.
Δημοσίευση: Απριλίου 06, 2013
LIKE στη σελίδα μας στο FACEBOOK για να είστε πάντα ενημερωμένοι

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Πέθανε ο ναύαρχος Nίκος Παππάς, κυβερνήτης του θρυλικού "Βέλους""

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών. Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 

ΕΛΛΑΔΑ

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

ΥΓΕΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΚΟΣΜΟΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΑΡΧΕΙΟ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator