Ποιοί και γιατί θέλουν την εκλογή Μουφτή στην Θράκη;

0



Η πιθανή αλλαγή στον τρόπο ανάδειξης του μουφτή στη Θράκη, οι πιέσεις Ερντογάν και ο κίνδυνος για άνοιγμα της κερκόπορτας

Θα ήθελα να ελπίζω ότι ο Α. Τσίπρας μιλώντας στην Εσπερία για εκλογή μουφτήδων, θα το έπραξε για να καθησυχάσει τους Ευρωπαίους οι οποίοι αγνοούν τους λόγους για τους οποίους τμήμα της σαρίας στην Ελλάδα είναι υποχρεωτικό να διατηρείται, γνωστού όντος ότι πρόκειται για αναχρονιστικό θεσμό.

Είπε όμως, ο Α. Τσίπρας: «Θα θέλαμε λοιπόν να φτάσουμε στο σημείο εκείνο όπου αυτός που -δεν θα γίνει αύριο αυτό αλλά σε βάθος χρόνου- θα αναγνωρίζει ως θρησκευτικούς ηγέτες η ελληνική πολιτεία δεν θα τους αμφισβητεί και η μειονότητα ή μέρος αυτής».

Είναι δυνατόν να το πιστεύει αυτό; Ειλικρινά θεωρεί ότι αυτό που θα είναι πρέπον για την ελληνική πολιτεία θα το αναγνωρίσει ως θετικό το τουρκικό Προξενείο και θα το υποστηρίξει; Πρέπει να συμβαίνει ένα από τα τρία: Είτε έχει παντελή άγνοια επί του θέματος [πολύ πιθανόν, επειδή σε πολλά θέματα έχει συλληφθεί να αγνοεί], είτε η κομμουνιστική ιδεοληψία του υπερέχει του εθνικού συμφέροντος, είτε πρόκειται για δώρο στους Τούρκους, για να κερδηθεί η εύνοιά τους.

Όπως αναφέρει ο ημερήσιος Τύπος, προφανώς, ο Α. Τσίπρας δεν θα μπορούσε να παραδεχθεί ότι πιθανή αλλαγή στον τρόπο ανάδειξης του μουφτή γίνεται έπειτα από πιεστική "παρότρυνση" της τουρκικής κυβέρνησης. Σε σχετική ερώτηση ο Α. Τσίπρας απάντησε: «Η συζήτηση που αφορά πώς θα μπορέσουμε να αμβλύνουμε υπαρκτές αντιθέσεις στο χώρο της μειονότητας που έχουν να κάνουν με το ότι μεγάλο τμήμα της δεν αναγνωρίζει τον επίσημο θρησκευτικό ηγέτη που αναγνωρίζει η ελληνική πολιτεία. Αυτό είναι μια συζήτηση που πρέπει να κάνουμε».

Έχω γράψει πολλά για την αναγκαιότητα διορισμού του μουφτή από την ελληνική πολιτεία, ώστε δεν θα τα επαναλάβω. Να σημειώσω μόνον ορισμένα στοιχεία γι’ αυτή την υπόθεση, τονίζοντας ότι πουθενά στο κόσμο, σε καμιά ισλαμική χώρα, ούτε στην ίδια την Τουρκία εκλέγεται ο μουφτής, αλλά διορίζεται.

Αν πράξει το αντίθετο η ιδεοληπτική κυβέρνησης της Ελλάδας, θα αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, εις βάρος των εθνικών συμφερόντων. Δεν μπορώ καν να διανοηθώ, ότι συνειδητά θα ανοίξει μια ακόμη κερκόπορτα για να μπει η Τουρκία για τα καλά στην Ελλάδα.

Τα άρθρα 14 και 37 μέχρι και 44 της Συνθήκης της Λωζάνης προστατεύουν ολοσχερώς όλα των δικαιώματα της ελληνικής ορθόδοξης μειονότητας στην Τουρκία, όπως και της μουσουλμανικής μειονότητας στην Ελλάδα σύμφωνα με τη βασική αρχή της αμοιβαιότητας, που είναι βασική αρχή του Διεθνούς Δικαίου και αναφέρεται ρητά στο άρθρο 45 της ιδίας συνθήκης.

Ωστόσο, η Τουρκία στα 84 χρόνια εφαρμογής της συνθήκης αυτής παραβίασε συστηματικά όλα τα άρθρα της, προκαλώντας άλλοτε σκόπιμα και άλλοτε με τη συστηματική ανοχή της τα γεγονότα του Σεπτεμβρίου του 1955, στα οποία 5.000 ελληνικές κατοικίες και καταστήματα στην Κωνσταντινούπολη κάηκαν και 16 Έλληνες δολοφονήθηκαν, περιορίζοντας την εκλογή του Πατριάρχη μόνο μεταξύ Τούρκων υπηκόων ορθοδόξων κληρικών, αφαιρώντας τεράστια τμήματα των ακινήτων περιουσιών των Ελλήνων της Τουρκίας και κλείνοντας οριστικά τις πόρτες της Θεολογική Σχολής της.

Ο θεσμός της μουφτείας λειτουργεί στην περιοχή της Δυτικής Θράκης από την προσάρτησή της στο ελληνικό κράτος, το 1923, και αποτελεί κληρονομιά του οθωμανικού συστήματος διοίκησης. Μεταξύ 1923 και 1990 οι μουφτήδες εκλέγονταν από τους ηγέτες της μουσουλμανικής μειονότητας η οποία ακολουθείτο από την επικύρωσή τους εκ μέρους της ελληνικής πολιτείας της οποίας αποτελούν δημοσίους λειτουργούς.

Η πάγια αυτή πρακτική ανετράπη στις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν από μερίδα της μουσουλμανικής μειονότητας ζητήθηκε η απευθείας εκλογή των μουφτήδων από τους πιστούς, κατ' εφαρμογή του νόμου 2345/1920 ο οποίος δεν εφαρμόστηκε ποτέ.

Φόβοι για επέκταση του πολιτικού Ισλάμ οδήγησαν το ελληνικό κράτος στην εισαγωγή νέων ρυθμίσεων με το νόμο 1920/1991 (4 Φεβρουαρίου 1991) ο οποίος προβλέπει τη δημιουργία εντεκαμελούς επιτροπής μεταξύ των μελών της μειονότητας, αρμόδιας να προτείνει έναν κατάλογο υποψηφίων μουφτήδων εκ των οποίων διορίζεται ένας βάσει προσόντων με θητεία που διαρκεί 10 έτη.

Και αν το 1990 υπήρχε φόβος για επέκταση του πολιτικού Ισλάμ, σκεφθείτε σήμερα ποιο Ισλάμ θα αποφασίζει στην Ελλάδα για τον μουφτή.

Μακεδών
Πηγή Voria
Δημοσίευση: Δεκεμβρίου 28, 2017
LIKE στη σελίδα μας στο FACEBOOK για να είστε πάντα ενημερωμένοι

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Ποιοί και γιατί θέλουν την εκλογή Μουφτή στην Θράκη;"

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών. Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 

ΕΛΛΑΔΑ

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

ΥΓΕΙΑ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΚΟΣΜΟΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΑΡΧΕΙΟ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ

ΠΑΡΑΞΕΝΑ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator