Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Τραγικά περιστατικά αναμένεται να διαδραματιστούν στα Τελωνεία της χώρας την 1η Ιουνίου όποτε και τίθεται σε ισχύ το νέο καθεστώς εκτελωνισμού οχημάτων σύμφωνα με το οποίο το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται με βάση την Αξία Λιανικής προ Φόρων.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τα Τελωνεία δεν έχουν στην κατοχή τους κανέναν απολύτως κατάλογο από τις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πραγματοποιήσουν κανέναν εκτελωνισμό την 1η Ιουνίου.
Ωστόσο ακόμη και αν κατατεθούν μέχρι την προσεχή Τρίτη πάλι θα είναι δύσκολο να εκτελωνιστούν αυτοκίνητα καθώς αλλάζει ριζικά ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης.
Μοναδική εξαίρεση αποτελεί μια εταιρεία που εισάγει τις γνωστές «γουρούνες» η οποία έχει αποστείλει τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων ωστόσο τα συγκεκριμένα οχήματα εξαιτίας της ιδιαιτερότητάς τους φορολογούνται σύμφωνα τον κυβισμό του κινητήρα! Οπότε οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων και οι όποιες εκπτώσεις βρίσκονται στην ευχέρεια των τελωνειακών υπαλλήλων καθώς δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε!
Παράλληλα οι εισαγωγικές εταιρείες καθυστερούν να καταθέσουν τους καταλόγους με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων καθώς ο νέος τρόπος υπολογισμού επιβαρύνει τις τιμές Λιανικής της συντριπτικής πλειοψηφίας των μοντέλων και επίσης περιμένουν να συγκρίνουν τις τιμές που θα καταθέσουν οι ανταγωνιστές ώστε οι τελικές τιμές Λιανικής να μην είναι ακριβότερες από τους ανταγωνιστές τους.
Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι κατάλογοι που θα καταθέσουν οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων στα Τελωνεία αναμένεται να αλλάξουν άμεσα ώστε να «διορθώσουν» τα «λάθη» τους και οι τελικές τιμές Λιανικής να είναι κοντά σε εκείνες των ανταγωνιστών τους.
Από την άλλη μεριά οι άμεσες διορθώσεις στους τιμοκαταλόγους με τις Αξίες Λιανικής των εισαγωγικών θα προκαλέσει νέα σύγχυση στους τελωνειακούς και εκτελωνιστές που δεν θα γνωρίζουν με ποιες τιμές θα φορολογηθούν τα αυτοκίνητα.
Χάος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ
Μεγαλύτερο θα είναι το χάος που θα προκληθεί στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς το Τέλος Ταξινόμησης επίσης θα υπολογίζεται με βάση την Αξία Λιανικής προ Φόρων με εκπτώσεις και επιβαρύνσεις ανάλογα με τα χιλιόμετρα αλλά και τις εκπομπές ρύπων αντίστοιχα.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr οι κατάλογοι με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων σε κάποιες περιπτώσεις εταιρειών είναι αδύνατο να βρεθούν καθώς κάποιες εισαγωγικές έχουν κλείσει ενώ κάποιες άλλες έχουν αλλάξει χέρια.
Οπότε δεν υπάρχει καμία πιθανότητα εύρεσης των Αξιών Λιανικής προ Φόρων και όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που ανήκουν σε συγκεκριμένες εταιρείες που έχουν κλείσει ή έχουν αλλάξει χέρια κανείς δεν μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα πως θα εκτελωνιστούν και ποιο θα είναι το Τέλος Ταξινόμησης που θα πρέπει να καταβληθεί στο Τελωνείο.
Επίσης ένα άλλο σημαντικό «αγκάθι» που έχει εντοπιστεί αφορά στις Αξίες Λιανικής προ Φόρων οι οποίες έχουν αλλάξει. Ειδικότερα οι εισαγωγικές εταιρείες ανά τακτά χρονικά διαστήματα άλλαζαν τις Αξίες των αυτοκινήτων είτε λόγω προσφοράς, είτε λόγω μείωσης των εργοστασιακών Αξιών, είτε λόγω αλλαγής του μοντέλου. Οι συγκεκριμένες αλλαγές μπορεί να άλλαζαν και κάθε μήνα οπότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να εντοπιστεί η Αξία Λιανικής προ Φόρων σε αυτοκίνητα συγκεκριμένου έτους.
Επιφυλακτικοί Τελωνειακοί και Εκτελωνιστές
Ιδιαίτερα επιφυλακτικοί είναι οι εκτελωνιστές οι οποίοι αναφέρουν στο Enikonomia.gr πως: «Κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει πως οι Λιανικές Αξίες προ Φόρων που θα καταθέσουν στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου οι εισαγωγικές εταιρείες θα είναι οι πραγματικές καθώς μπορούν να αυξήσουν τις τιμές στα παλιά αυτοκίνητα και να κάνουν ασύμφορο το κόστος εκτελωνισμού τους».
Επίσης οι τελωνειακοί αδυνατούν να εκτελωνίσουν αυτοκίνητα με τον νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αναφέροντας στο Enikonomia.gr ότι: «Οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων είναι μοναδικές για το κάθε αυτοκίνητο και αλλάζουν ανάλογα με τον εξοπλισμό. Παράλληλα υπάρχουν ίδια μοντέλα που εκπέμπουν διαφορετικούς ρύπους οπότε αλλάζουν και οι συντελεστές απομείωσης ή αύξησης του Τέλους Ταξινόμησης. Επίσης δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τα αυτοκινούμενα οχήματα τα οποία είναι "χτισμένα" επάνω σε καρότσες επαγγελματικών οχημάτων αλλά εξαιτίας του βάρους οι ρύποι που εκπέμπουν είναι πολύ υψηλότεροι. Παράλληλα στα επαγγελματικά αυτοκίνητα άνω των 3,5 τόνων υπάρχει τεράστιο θέμα καθώς εισάγονται ως αμαξώματα (καρότσες) πάνω στις οποίες "χτίζονται" φορτηγά ψυγεία, γερανοφόρα, κ.ά. και δεν υπάρχουν Αξίες Λιανικής προ Φόρων!».
Επίσης για μοντέλα που δεν έχουν εισαχθεί ποτέ στην χώρα μας ακόμη δεν αποφασιστεί πως θα υπολογίζεται το Τέλος Ταξινόμησης καθώς δεν υπάρχουν καθόλου Αξίες Λιανικής προ Φόρων από τις εισαγωγικές εταιρείες.
Ακυρώνονται παραγγελίες καινούριων ΙΧ!
Ξεκίνησαν οι πρώτες ακυρώσεις παραγγελιών καινούριων αυτοκινήτων στα οποία θα επιβληθεί το νέο Τέλος Ταξινόμησης καθώς οι τιμές τους αυξάνονται έως και πάνω από 6.000 ευρώ!
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr ιδιώτης καταναλωτής που είχε παραγγείλει κάποιο καινούριο αυτοκίνητο από επίσημη αντιπροσωπεία ενημερώθηκε τηλεφωνικά ότι το όχημά του θα έρθει στην Ελλάδα στα μέσα Ιουνίου αλλά λόγω της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης υπάρχει μια μικρή επιβάρυνση της τάξης των... 6.080 ευρώ! 'Οπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ο πελάτης που είχε παραγγείλει το συγκεκριμένο καινούριο αυτοκίνητο ακύρωσε την παραγγελία και διαπραγματεύεται την επιστροφή της προκαταβολής.
Σε άλλη περίπτωση επίσημη αντιπροσωπεία επικοινώνησε με πελάτη που είχε παραγγείλει καινούριο αυτοκίνητο το οποίο επίσης θα καταφθάσει στην Ελλάδα στα τέλη Ιουνίου και τον ενημέρωσαν πως υπάρχει επιβάρυνση 2.850 ευρώ εξαιτίας του νέου τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης. 'Οπως και στην παραπάνω περίπτωση ο πελάτης που είχε παραγγείλει το όχημα ακύρωσε επίσης την παραγγελία και ετοιμάζεται να κινηθεί νομικά εναντίον της αντιπροσωπείας καθώς δεν του επιστρέφουν την προκαταβολή.
Σε άλλο περιστατικό πελάτης που είχε παραγγείλει καινούριο αυτοκίνητο ενημερώθηκε τηλεφωνικά από την αντιπροσωπεία ότι η τιμή του αυτοκινήτου αυξάνεται κατά 5.850 ευρώ λόγω του νέου τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ενώ παράλληλα του επισήμαναν ότι σε περίπτωση ακύρωσης της παραγγελίας χάνει το ποσό της προκαταβολής που έχει δώσει! Ο συγκεκριμένος πελάτης έχει ήδη επικοινωνήσει με τον δικηγόρο του ώστε να κινηθεί νομικά εναντίον της εταιρείας.
Το θέμα αναμένεται να λάβει τεράστιες διαστάσεις σε λίγο καιρό καθώς με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης οι εισαγωγικές εταιρείες δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν «υποτιμολογήσεις», που έκαναν εδώ και χρόνια εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου, αλλά επίσης δεν επιθυμούν να μειώσουν τα κέρδη τους.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να περνούν τις όποιες αυξήσεις στις τιμές Λιανικής εις βάρος των καταναλωτών οι οποίοι όπως φαίνεται είναι πρόθυμοι να ακυρώσουν τις παραγγελίες τους παρά να πληρώσουν επιπλέον έως και πάνω από 6.000 ευρώ για να αποκτήσουν το αυτοκίνητο που επιθυμούν.
'Αλλωστε είναι δεδομένος ο «πόλεμος» τιμών που θα ξεσπάσει σύντομα μεταξύ των εισαγωγικών εταιρειών στην Ελλάδα αλλά αυτή τη φορά θα υπάρχουν κανόνες υγιούς ανταγωνισμού σε αντίθεση με το παρελθόν που οι εισαγωγικές λειτουργούσαν κάτω υπό ασφυκτικές συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
Το υπουργείο Οικονομικών από τη δική του μεριά εκτιμά πως με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης μπαίνει ένα τέλος στις υποτιμολογήσεις και όλες οι εισαγωγικές εταιρείες θα καταβάλουν τον πραγματικό φόρο που αναλογεί στο κάθε μοντέλο που εισάγουν με αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έσοδα.
Δείτε τον νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με βάση την Αξία Λιανικής προ Φόρων, τις εκπομπές ρύπων:
Τραγικά περιστατικά αναμένεται να διαδραματιστούν στα Τελωνεία της χώρας την 1η Ιουνίου όποτε και τίθεται σε ισχύ το νέο καθεστώς εκτελωνισμού οχημάτων σύμφωνα με το οποίο το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται με βάση την Αξία Λιανικής προ Φόρων.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τα Τελωνεία δεν έχουν στην κατοχή τους κανέναν απολύτως κατάλογο από τις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα να μην μπορούν να πραγματοποιήσουν κανέναν εκτελωνισμό την 1η Ιουνίου.
Ωστόσο ακόμη και αν κατατεθούν μέχρι την προσεχή Τρίτη πάλι θα είναι δύσκολο να εκτελωνιστούν αυτοκίνητα καθώς αλλάζει ριζικά ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης.
Μοναδική εξαίρεση αποτελεί μια εταιρεία που εισάγει τις γνωστές «γουρούνες» η οποία έχει αποστείλει τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων ωστόσο τα συγκεκριμένα οχήματα εξαιτίας της ιδιαιτερότητάς τους φορολογούνται σύμφωνα τον κυβισμό του κινητήρα! Οπότε οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων και οι όποιες εκπτώσεις βρίσκονται στην ευχέρεια των τελωνειακών υπαλλήλων καθώς δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε!
Παράλληλα οι εισαγωγικές εταιρείες καθυστερούν να καταθέσουν τους καταλόγους με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων καθώς ο νέος τρόπος υπολογισμού επιβαρύνει τις τιμές Λιανικής της συντριπτικής πλειοψηφίας των μοντέλων και επίσης περιμένουν να συγκρίνουν τις τιμές που θα καταθέσουν οι ανταγωνιστές ώστε οι τελικές τιμές Λιανικής να μην είναι ακριβότερες από τους ανταγωνιστές τους.
Μάλιστα σύμφωνα με στελέχη της αγοράς οι κατάλογοι που θα καταθέσουν οι εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτων στα Τελωνεία αναμένεται να αλλάξουν άμεσα ώστε να «διορθώσουν» τα «λάθη» τους και οι τελικές τιμές Λιανικής να είναι κοντά σε εκείνες των ανταγωνιστών τους.
Από την άλλη μεριά οι άμεσες διορθώσεις στους τιμοκαταλόγους με τις Αξίες Λιανικής των εισαγωγικών θα προκαλέσει νέα σύγχυση στους τελωνειακούς και εκτελωνιστές που δεν θα γνωρίζουν με ποιες τιμές θα φορολογηθούν τα αυτοκίνητα.
Χάος στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ
Μεγαλύτερο θα είναι το χάος που θα προκληθεί στις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καθώς το Τέλος Ταξινόμησης επίσης θα υπολογίζεται με βάση την Αξία Λιανικής προ Φόρων με εκπτώσεις και επιβαρύνσεις ανάλογα με τα χιλιόμετρα αλλά και τις εκπομπές ρύπων αντίστοιχα.
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr οι κατάλογοι με τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων σε κάποιες περιπτώσεις εταιρειών είναι αδύνατο να βρεθούν καθώς κάποιες εισαγωγικές έχουν κλείσει ενώ κάποιες άλλες έχουν αλλάξει χέρια.
Οπότε δεν υπάρχει καμία πιθανότητα εύρεσης των Αξιών Λιανικής προ Φόρων και όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που ανήκουν σε συγκεκριμένες εταιρείες που έχουν κλείσει ή έχουν αλλάξει χέρια κανείς δεν μπορεί να απαντήσει στο ερώτημα πως θα εκτελωνιστούν και ποιο θα είναι το Τέλος Ταξινόμησης που θα πρέπει να καταβληθεί στο Τελωνείο.
Επίσης ένα άλλο σημαντικό «αγκάθι» που έχει εντοπιστεί αφορά στις Αξίες Λιανικής προ Φόρων οι οποίες έχουν αλλάξει. Ειδικότερα οι εισαγωγικές εταιρείες ανά τακτά χρονικά διαστήματα άλλαζαν τις Αξίες των αυτοκινήτων είτε λόγω προσφοράς, είτε λόγω μείωσης των εργοστασιακών Αξιών, είτε λόγω αλλαγής του μοντέλου. Οι συγκεκριμένες αλλαγές μπορεί να άλλαζαν και κάθε μήνα οπότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να εντοπιστεί η Αξία Λιανικής προ Φόρων σε αυτοκίνητα συγκεκριμένου έτους.
Επιφυλακτικοί Τελωνειακοί και Εκτελωνιστές
Ιδιαίτερα επιφυλακτικοί είναι οι εκτελωνιστές οι οποίοι αναφέρουν στο Enikonomia.gr πως: «Κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει πως οι Λιανικές Αξίες προ Φόρων που θα καταθέσουν στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου οι εισαγωγικές εταιρείες θα είναι οι πραγματικές καθώς μπορούν να αυξήσουν τις τιμές στα παλιά αυτοκίνητα και να κάνουν ασύμφορο το κόστος εκτελωνισμού τους».
Επίσης οι τελωνειακοί αδυνατούν να εκτελωνίσουν αυτοκίνητα με τον νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αναφέροντας στο Enikonomia.gr ότι: «Οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων είναι μοναδικές για το κάθε αυτοκίνητο και αλλάζουν ανάλογα με τον εξοπλισμό. Παράλληλα υπάρχουν ίδια μοντέλα που εκπέμπουν διαφορετικούς ρύπους οπότε αλλάζουν και οι συντελεστές απομείωσης ή αύξησης του Τέλους Ταξινόμησης. Επίσης δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τα αυτοκινούμενα οχήματα τα οποία είναι "χτισμένα" επάνω σε καρότσες επαγγελματικών οχημάτων αλλά εξαιτίας του βάρους οι ρύποι που εκπέμπουν είναι πολύ υψηλότεροι. Παράλληλα στα επαγγελματικά αυτοκίνητα άνω των 3,5 τόνων υπάρχει τεράστιο θέμα καθώς εισάγονται ως αμαξώματα (καρότσες) πάνω στις οποίες "χτίζονται" φορτηγά ψυγεία, γερανοφόρα, κ.ά. και δεν υπάρχουν Αξίες Λιανικής προ Φόρων!».
Επίσης για μοντέλα που δεν έχουν εισαχθεί ποτέ στην χώρα μας ακόμη δεν αποφασιστεί πως θα υπολογίζεται το Τέλος Ταξινόμησης καθώς δεν υπάρχουν καθόλου Αξίες Λιανικής προ Φόρων από τις εισαγωγικές εταιρείες.
Ακυρώνονται παραγγελίες καινούριων ΙΧ!
Ξεκίνησαν οι πρώτες ακυρώσεις παραγγελιών καινούριων αυτοκινήτων στα οποία θα επιβληθεί το νέο Τέλος Ταξινόμησης καθώς οι τιμές τους αυξάνονται έως και πάνω από 6.000 ευρώ!
Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr ιδιώτης καταναλωτής που είχε παραγγείλει κάποιο καινούριο αυτοκίνητο από επίσημη αντιπροσωπεία ενημερώθηκε τηλεφωνικά ότι το όχημά του θα έρθει στην Ελλάδα στα μέσα Ιουνίου αλλά λόγω της αλλαγής του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης υπάρχει μια μικρή επιβάρυνση της τάξης των... 6.080 ευρώ! 'Οπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς ο πελάτης που είχε παραγγείλει το συγκεκριμένο καινούριο αυτοκίνητο ακύρωσε την παραγγελία και διαπραγματεύεται την επιστροφή της προκαταβολής.
Σε άλλη περίπτωση επίσημη αντιπροσωπεία επικοινώνησε με πελάτη που είχε παραγγείλει καινούριο αυτοκίνητο το οποίο επίσης θα καταφθάσει στην Ελλάδα στα τέλη Ιουνίου και τον ενημέρωσαν πως υπάρχει επιβάρυνση 2.850 ευρώ εξαιτίας του νέου τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης. 'Οπως και στην παραπάνω περίπτωση ο πελάτης που είχε παραγγείλει το όχημα ακύρωσε επίσης την παραγγελία και ετοιμάζεται να κινηθεί νομικά εναντίον της αντιπροσωπείας καθώς δεν του επιστρέφουν την προκαταβολή.
Σε άλλο περιστατικό πελάτης που είχε παραγγείλει καινούριο αυτοκίνητο ενημερώθηκε τηλεφωνικά από την αντιπροσωπεία ότι η τιμή του αυτοκινήτου αυξάνεται κατά 5.850 ευρώ λόγω του νέου τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης ενώ παράλληλα του επισήμαναν ότι σε περίπτωση ακύρωσης της παραγγελίας χάνει το ποσό της προκαταβολής που έχει δώσει! Ο συγκεκριμένος πελάτης έχει ήδη επικοινωνήσει με τον δικηγόρο του ώστε να κινηθεί νομικά εναντίον της εταιρείας.
Το θέμα αναμένεται να λάβει τεράστιες διαστάσεις σε λίγο καιρό καθώς με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης οι εισαγωγικές εταιρείες δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν «υποτιμολογήσεις», που έκαναν εδώ και χρόνια εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου, αλλά επίσης δεν επιθυμούν να μειώσουν τα κέρδη τους.
Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να περνούν τις όποιες αυξήσεις στις τιμές Λιανικής εις βάρος των καταναλωτών οι οποίοι όπως φαίνεται είναι πρόθυμοι να ακυρώσουν τις παραγγελίες τους παρά να πληρώσουν επιπλέον έως και πάνω από 6.000 ευρώ για να αποκτήσουν το αυτοκίνητο που επιθυμούν.
'Αλλωστε είναι δεδομένος ο «πόλεμος» τιμών που θα ξεσπάσει σύντομα μεταξύ των εισαγωγικών εταιρειών στην Ελλάδα αλλά αυτή τη φορά θα υπάρχουν κανόνες υγιούς ανταγωνισμού σε αντίθεση με το παρελθόν που οι εισαγωγικές λειτουργούσαν κάτω υπό ασφυκτικές συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
Το υπουργείο Οικονομικών από τη δική του μεριά εκτιμά πως με το νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης μπαίνει ένα τέλος στις υποτιμολογήσεις και όλες οι εισαγωγικές εταιρείες θα καταβάλουν τον πραγματικό φόρο που αναλογεί στο κάθε μοντέλο που εισάγουν με αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έσοδα.
Δείτε τον νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με βάση την Αξία Λιανικής προ Φόρων, τις εκπομπές ρύπων:
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.