Το «βρώμικο μυστικό» της Volkswagen, η μήνυση από το Τέξας και η απίστευτη εξήγηση του CEO στις ΗΠΑ

0


«Η Volkswagen πρόδωσε ένα έθνος… Αναπόφευκτα θα καταβάλλει μεγάλο τίμημα για το βρώμικο μυστικό της. Το πώς θα ανταποκριθεί σε αυτή την αποτυχία, θα καθορίσει το αν θα οικοδομήσει εκ νέου ή αν θα διαβρώσει περαιτέρω την εμπιστοσύνη του κοινού».

Η δήλωση ανήκει στον ρεπουμπλικάνο βουλευτή Φρεντ Άπτον από το Μίσιγκαν και είναι ενδεικτική του κλίματος που επικράτησε στο Κογκρέσο, μετά την κατάθεση ενώπιον αυτού του Μάικλ Χορν, διευθύνοντα συμβούλου της Volkswagen στις ΗΠΑ.

Το κλίμα αυτό ήταν αποτέλεσμα του απίστευτου ισχυρισμού του CEO της VW ότι ορισμένοι μηχανικοί της Volkswagen τοποθέτησαν με δική τους πρωτοβουλία το σύστημα παραποίησης μετρήσεων των ρύπων στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της εταιρείας, χωρίς οι διοικήσεις σε Γερμανία και ΗΠΑ να έχουν γνώση του θέματος!

Ακόμη και ο ίδιος ο Χορν παραδέχθηκε ότι δεν είναι εύκολο να πιστέψει κανείς την εκδοχή ότι η τοποθέτηση του λογισμικού-απάτη στα οχήματα δεν ήταν επίσημη, εταιρική απόφαση, αλλά πρωτοβουλία κάποιων μηχανικών στην Γερμανία.

Καταθέτοντας σε ειδική επιτροπή στη Βουλή των Αντιπροσώπων των Ηνωμένων Πολιτειών, ο Χορν εξήγησε ότι η μέθοδος ελέγχου των εκπομπών διαφέρει μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης λόγω των διαφορετικών επιτρεπτών ορίων ρύπων, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αυτό ήταν προφανώς και το κίνητρο για την εγκατάσταση του «πειραγμένου» λογισμικού, αφού διαφορετικά η εταιρεία δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί στα στάνταρ των ΗΠΑ.

Μακροχρόνιες οι επιδιορθώσεις

Το σύστημα άρχισε να χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα Volkswagen που κινούνται με ντίζελ από το 2009. Την άνοιξη του 2014 είχε περιέλθει σε γνώση της εταιρείας μία ανεξάρτητη έκθεση που γνωστοποιούσε ότι δύο από τα μοντέλα των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων της έδειχναν παρατυπίες στην εκπομπή των ρύπων, αλλά το απέδιδε σε τεχνικά προβλήματα με τους ελέγχους.

Ο Χορν σημείωσε ότι η εταιρεία ειδοποίησε τις αμερικανικές αρχές ότι χρησιμοποιούσε συστήματα αναστολής ελέγχου των εκπομπών στις 3 Σεπτεμβρίου φέτος (2015) και ότι πριν από αυτό ο ίδιος δεν είχε ιδέα τι ήταν αυτά τα συστήματα.

Δεσμεύθηκε για την αποζημίωση των πελατών και την αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων στην απόδοση των οχημάτων, διαβεβαιώνοντας ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να δεχθεί τις επιπτώσεις. Παραδέχθηκε πάντως ότι ίσως χρειαστούν χρόνια για να ολοκληρωθούν οι «επιδιορθώσεις» στα αυτοκίνητα. Παράλληλα ζήτησε συγγνώμη και υποσχέθηκε να συνεργαστεί με την επιτροπή.

«Είτε ανίκανη, είτε συνένοχοι»

Φυσικά το… παραμύθι του δεν ήταν αρκούντως πειστικό και βουλευτές εξαπέλυσαν δριμεία κριτική εναντίον του και κατά της εποπτεύουσας αρχής των ΗΠΑ. «Απορρίπτω κατηγορηματικά όλα όσα λέει η Volkswagen για μερικούς κακόβουλους μηχανικούς. Είτε η διοίκηση της VW είναι ανίκανη ή είναι συνένοχοι όλοι σε μια τεράστια συγκάλυψη που συνεχίζεται μέχρι σήμερα», δήλωσε φανερά ενοχλημένος ο Νεοϋορκέζος ρεπουμπλικάνος Κρις Κόλινς.

Μήνυση από την πολιτεία του Τέξας

Σύμφωνα με ορισμένες εκτιμήσεις, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι αντιμέτωπη με ζημίες άνω των 35 δισ. ευρώ και οι ποινές που θα της επιβληθούν θα εξαρτηθούν και από το πόσα χρήματα θα αποδειχθεί ότι κέρδισε από την παραποίηση των μετρήσεων ρύπων σε τεστ στις ΗΠΑ. Με τις ποινικές διώξεις όμως ο λογαριασμός αναμένεται να φτάσει πολύ παραπάνω. Ήδη, η πολιτεία του Τέξας μήνυσε την εταιρεία για ψευδή διαφήμιση αυτοκινήτων με υποτιθέμενη καθαρή τεχνολογία.

Έρευνες στη Γερμανία

Στη Γερμανία, ο όμιλος έθεσε την Πέμπτη σε διαθεσιμότητα 10 ανώτατους αξιωματούχους, μεταξύ των οποίων και οι τρεις ανώτεροι μηχανικοί, κατόπιν εσωτερικής έρευνας. Το σκάνδαλο, η μεγαλύτερη επιχειρηματική κρίση στην 78χρονη ιστορία της Volkswagen, εξανάγκασε σε παραίτηση των διευθυντή της Μάρτιν Βίντερκορν, επικεφαλής επί πολλά χρόνια.

Χθες (Πέμπτη) επίσης, εισαγγελείς πραγματοποίησαν αιφνιδιαστική έρευνα σε γραφεία της εταιρείας και σπίτια υπαλλήλων, προχωρώντας σε κατάσχεση εγγράφων και ηλεκτρονικών μέσων, στο πλαίσιο έρευνας που διεξάγεται για να διαπιστωθεί αν η εταιρεία παραποίησε τους ελέγχους και στην Ευρώπη.

Η VW ανακοίνωσε ότι υποστηρίζει τις έρευνες και ότι έχει παραδώσει στις αρχές «μια περιεκτική σειρά» ντοκουμέντων.
Δημοσίευση: Οκτωβρίου 17, 2015

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Το «βρώμικο μυστικό» της Volkswagen, η μήνυση από το Τέξας και η απίστευτη εξήγηση του CEO στις ΗΠΑ"

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.

Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator