Σήφης Μιγάδης: Ο πιλότος μύθος της Ολυμπιακής - Πως αποφεύχθηκε το μεγαλύτερο αεροπορικό ατύχημα στην Ελλάδα (βίντεο)

2



Παρακολουθείστε τη συγκλονιστική αφήγηση του Κυβερνήτη Σήφη Μιγάδη.

Στις 9 Αυγούστου του 1978,πριν 36 χρόνια,αποφεύχθηκε το μεγαλύτερο αεροπορικό ατύχημα που θα γινόταν στην Ελλάδα και ίσως και του κόσμου.Ο ανθρώπινος παράγοντας έπαιξε καθοριστικό ρόλο για την εξέλιξη του συμβάντος (αρνητικά και θετικά).

Ενα Β-747 της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ με 418 επιβάτες και πλήρωμα απογειώνεται από το Ελληνικό με προορισμό την Νέα Υόρκη.Δεν έχουν ξεκολλήσει καλά καλά οι τροχοί από το έδαφος όταν παίρνει φωτιά ο Νο 3 κινητήρας....

Το αεροσκάφος βάσει των στοιχείων που συνέλεξε από τους καταγραφείς πτήσεως (flt recorders) η κατασκευάστρια εταιρεία BOEING,κατά την διερεύνηση του περιστατικού, χαρακτηρίστηκε ως πεσμένο...

Στο βίντεο που ακολουθεί θα παρακολουθήσουμε τον Κυβερνήτη του αεροσκάφους να περιγράφει τα 93 δραματικά δευτερόλεπτα της πτήσης.Στο ολιγόλεπτο βίντεο,που θα δείτε, φανερώνεται πως μέσα σε 93 δεύτερα μπορείς να υπερβείς τον εαυτό σου, να κάνεις πράξη όσα έχεις διδαχτεί , και να γίνεις ήρωας στα μάτια των άλλων, αφού εσύ το μόνο που έχεις πράξει είναι το αυτονόητο.

Ποιοι ήταν οι παράγοντες που έπαιξαν το ρόλο τους ,για να συμβεί το ακατόρθωτο;

Πρώτα από όλα θέλω να σταθώ στο πως λειτούργησε το μυαλό του Κυβερνήτη και του Συγκυβερνήτη και σε οριακές στιγμές πήραν τις σωστές αποφάσεις.Επιτρέψτε μου να μην πω σε τεχνικές λεπτομέρειες που συχνά κουράζουν. άλλωστε άλλος είναι ο σκοπός του άρθρου.

Πόσο δυνατός πρέπει να είσαι ώστε μέσα σε δευτερόλεπτα να πάρεις την απόφαση ότι ο στόχος των επόμενων δευτερολέπτων, που όπως φαίνονταν ήταν και τα τελευταία της ζωής σου, είναι να οδηγήσεις το καταδικασμένο αεροπλάνο προς το Όρος Αιγάλεω ώστε να συντριβεί πάνω σ’αυτό, ώστε να ελαχιστοποιήσεις την καταστροφή,σε ανθρώπινες ζωές, αλλά και σε υλικές ζημιές.

Μένεις άναυδος όταν κατά την διήγησή του καταλαβαίνεις την προσήλωση του στο να φτάσει το αεροπλάνο στο Αιγάλεω. Μόνο όταν αρχίζει να παίρνει ύψος και λίγο πριν φτάσει στο βουνό εξασφαλίζοντας ότι το α/φος έχει πλέον αρκετές πιθανότητες να σωθεί, αλλάζει στόχο και κατευθύνεται προς την θάλασσα.

Πόση αυτοσυγκέντρωση και ψυχή πρέπει να είχαν Κυβερνήτης και Συγκυβερνήτης ώστε να κρατούν το α/φος σε ευθεία οριζόντια πτήση στα 57 μέτρα!! και με 167 μίλια ταχύτητα ώστε να μην έχουν την παραμικρή απώλεια ώσης;

Πόσο πρέπει να παρεκκλίνεις από τους κανόνες ώστε να φτάσεις στο θαύμα και όχι την καταστροφή;
Όλα τα παραπάνω δεν έγιναν τυχαία. Σε όλα σημαντικό ρολό έπαιξε η φιλοσοφία της εταιρείας . Έχοντας ως πρώτο στόχο την ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ, επένδυε εκατομμύρια στην εκπαίδευση των πιλότων και των τεχνικών.

Το παραπάνω υπήρξε το κορυφαίο αεροπορικό συμβάν στην 52χρονη ιστορία της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ. Μόνο αυτό, το περιστατικό ,είναι ικανό να αποσβέσει ότι ποσά είχε δαπανήσει η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ σε εκπαιδεύσεις και σε επενδύσεις συντήρησης α/φων.

Για την ιστορία Κυβερνήτης ήταν ο Σ. Μιγάδης και συγκυβερνήτης ο Κ. Φικάρδος

Δημοσίευση: Απριλίου 07, 2015

2 Σχόλια για την ανάρτηση: "Σήφης Μιγάδης: Ο πιλότος μύθος της Ολυμπιακής - Πως αποφεύχθηκε το μεγαλύτερο αεροπορικό ατύχημα στην Ελλάδα (βίντεο)"
Unknown είπε...

Θα ήθελα να κάνω μιά μικρή διόρθωση στο άρθρο σας . Ο Φικάρδος ήταν επίσης Κυβερνήτης και μάλιστα πολύ αξιόλογος. Στις υπερατλαντικές πτήσεις επειδή η διάρκεια του ταξιδιού ήταν πολύ μεγάλη το πλήρωμα είχε έναν δεύτερο κυβερνήτη ο οποίος ονομάζεται Relief Pilot και έναν δεύτερο ιπτάμενο μηχανικό. Στην συγκεκριμένη πτήση ο Φικάρδος καθότανε στην θέση του συγκυβερνήτη με την ιδιότητα όμως του Relief Pilot.


8 Απριλίου 2015 στις 10:18 μ.μ.
Unknown είπε...

Και το αναφέρει κιόλας ότι ευτυχώς που είχα τον Φικαρδο μαζί μου


17 Σεπτεμβρίου 2016 στις 5:08 μ.μ.

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.

Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator