Παγκόσμιος Πρωταθλητής για το 2009 ο Μπάτον

0


The Formula One logo.
Επιμέλεια: Παναγιώτης Δαλαταριώφ
Ο Τζένσον Μπάτον με έξι νίκες είναι ο παγκόσμιο πρωταθλητής για το 2009. Ο Μαρκ Γουέμπερ είναι ο νικητής του GP στο Ιντερλάγκος, ζευγαρώνοντας τις φετινές του νίκες. Ο εκπληκτικός Κουμπίτσα αναδείχθηκε δεύτερος, ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισε ο προηγούμενος-πλέον-πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον.
Ο αγώνας στο Ιντερλάγκος για ακόμα μια φορά ήταν συναρπαστικός. Η εκκίνηση ήταν δραματική και η αγωνία από το πρώτο δευτερόλεπτο του αγώνα άγγιξε «κόκκινο». Ο Μπαρικέλο από την pole position δεν μπόρεσε να αλλάξει τη ροή των πραγμάτων και τερμάτισε στην 8η θέση. Ο Μαρκ Γουέμπερ μετά από το γερμανικό Grand Prix είδψε τον εαυτό του να παίρνει τη δεύτερη νίκη του στην, ενώ ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα λίγο πριν από το τέλος της BMW από την Formula 1 ανέβηκε στη δεύτερη θέση του βάθρου. Ο Λιούις Χάμιλτον παρέδωσε τα σκήπτρα του παγκόσμιου πρωταθλητή, στον συμπατριώτη του Τζένσον Μπάτον από την Τρίτη θέση.

Σε μια δραματική εκκίνηση ο Μπαρικέλο κράτησε την πρώτη θέση, ο Μαρκ Γουέμπερ πίεζε ασφυκτικά ακολουθώντας το Βραζιλιάνο, ενώ ο «μετρ» των εκκινήσεων, Κίμι Ράικονεν πλασαρίστηκε πολύ γρήγορα στην Τρίτη θέση. Ακριβώς από πίσω του ακολουθούσαν οι Γιάρνο Τρούλι και Άντριαν Σούτιλ, των οποίων ο αγώνας αναμενόταν με μεγάλη αγωνία…

Crash... Test

Από αυτό το σημείο ξεκίνησαν οι συγκρούσεις, τα ατυχήματα και οι πολλές αποχωρήσεις. Τα πρώτα «θύματα» ήταν ο Ράικονεν με τον Γουέμπερ. Ο πιλότος της Ferrari ακούμπησε το μονοθέσιο του Αυστραλού, με αποτέλεσμα να σπάσει η μπροστινή πτέρυγα του μονοθέσιου της Red Bull. Ο Φιλανδός μπήκε στα πιτ, γεγονός που τον έκανε να χάσει πολύτιμο χρόνο.

Μετά ακολούθησε η σύγκρουση του Τρούλι με τον Σούτιλ. Ο πιλότος της Toyota στην προσπάθειά του να προσπεράσει το μονοθέσιο της Force India, κλείστηκε και η σύγκρουση ήρθε μοιραία. Ο Τρούλι στη συνέχεια εκνευρισμένος έριξε τις ευτύνες στον Σούτιλ, ο οποίος κατηγόρησε τον οδηγό της Τoyota για άσχημη συμπεριφορά. Ο μεγαλύτερος άτυχος από αυτό το ατύχημα ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος έπεσε πάνω τους και αναγκάστηκε να αποχωρήσει μαζί με τους άλλους δύο πιλότους.

Τα ατυχήματα δε σταμάτησαν εκεί, αφού ο Κοβαλάινεν στη συνέχεια ακούμπησε τον Σεμπάστιαν Φέτελ, με αποτέλεσμα να γυρίσει το μονοθέσιό του.

Ο Μπαρικέλο… δροσίζεται και ο Ράικονεν φλέγεται

Σε αυτό το σημείο του αγώνα και ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας έχει μπει στην πίστα για να απομακρυνθούν τα θραύσματα, ο Μπαρικέλο ανενόχλητος άνοιγε τη διαφορά από τον Γουέμπερ.

Το «βραβείο αναποδιάς» ανήκει δικαιωματικά στον Χέικι Κοβαλάινεν, ο οποίος ενώ είχε μπει στα πιτ για να ανεφοδιασμό, πήρε μαζί του την αντλία βενζίνης, ο Κίμι Ράικονεν που ακολουθούσε είδε τη βενζίνη να τον λούζει και το μονοθέσιό του να παίρνει φωτιά. Ευτυχώς, πριν προκληθεί κάτι χειρότερο οι φλόγες έσβησαν γρήγορα.

Ο Μπάτον άρχιζε να ανεβάζει στροφές και με υποδειγματική οδήγηση ξεπέρασε γρήγορα και εύκολα το εμπόδιο των Γκροζάν και Νακατζίμα. Μπροστά του, όμως, βρέθηκε ο Κομπαγιάσι, όπου στο ντεμπούτο του στην Formula 1 απέδειξε ότι πρόκειται για ένα πιλότο με εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά.

Άλλος για την… έξοδο;

Με τον Μπαρικέλο από την πρώτη θέση και τον Μπάτον κολλημένο στην έβδομη, ο Γουέμπερ φορώντας… παρωπίδες κοίταζε μόνο την κορυφή και γι’ αυτό πίεζε τον Βραζιλιάνο της Brawn GP. Από πίσω του βρισκόταν ο Ρόμπερτ Κουμπίτσα, όπου είχε και αυτός κάτι να αποδείξει. Ο νέος πρωταγωνιστής σε αυτό το σημείο είναι ο Νικ Χάιντφελντ, του οποίου το μονοθέσιο έμεινε από καύσιμα(!) και έτσι ο Γερμανός ακολούθησε το δρόμο των εγκαταλείψεων. Ενώ, μερικά λεπτά αργότερα εκτός μάχης τέθηκε και ο Νίκο Ρόσμπεργκ, ο οποίος μέχρι εκείνο το σημείο είχε πραγματοποιήσει πολύ καλή εμφάνιση. Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, ο Καζούκι Νακατζίμα στην προσπάθειά του να περάσει τον Κομπαγιάσι κλείστηκε, ήρθε σε επαφή με τον συμπατριώτη του, έσπασε η αεροτομή του και με ξέφρενη πορεία έπεσε πάνω στα προστατευτικά ελαστικά, διαλύοντας το μονοθέσιο της Williams. Έτσι, ο Σερ Φρανκ Γουίλιαμς είδε την ομάδα του να τελειώνει τον αγώνα από νωρίς.

Ώρα για νικητή και πρωταθλητή

Ο αγώνας συνεχίστηκε χωρίς άλλα ευτράπελα. Από κει και πέρα όλα τα βλέμματα ήταν στραμμένα στη μάχη του Μπαρικέλο με τον Χάμιλτον, στον πρωτοπόρο Γουέμπερ και φυσικά στον Μπάτον, όπου όλοι περίμεναν να δουν αν τελικά θα διατηρήσει την έκτη θέση και μαζί με αυτήν πάρει και τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο του.

Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο αντιμετώπισε στο τέλος ένα πρόβλημα με το ελαστικό του και αναγκάστηκε να μπει στα πιτ για να το αντικαταστήσει. Μετά από αυτό, κάθε ελπίδα γιαμια θέση στο βάθρο έσβησε και η 8η θέση ήταν το αποτέλεσμα για τον πολύπειρο πιλότο της Brwn GP.

Ο Μαρκ Γουέμπερ πήρε την καρό σημαία από τον Φελίπε Μάσα, ο Κουμπιτσα βγήκε δεύτερος και ο Χάμιλτον αποχαιρέτησε τον τίτλο από την τρίτη θέση.

I am Button

Ο Βρετανός Τζένσον Μπάτον, τελικά, ανέβηκε ακόμα μια θέση (5η) και πανηγύρισε με… σπριντ και τραγούδια τον τίτλο του. Μετά από το ντεμπούτο του στην Formula 1 το 2000 ο πιλότος της Brawn GP έφτασε στην κορυφή για πρώτη φορά. Όλα αυτά τα χρονιά ήταν με το ένα… πόδι στις πίστες και με το άλλο στο… δρόμο. Ωστόσο, η εμπιστοσύνη του Ρος Μπρον στο πρόσωπό του και η επιμονή του ίδιου δικαιώθηκε μετά από 10 χρόνια, με τον καλύτερο τρόπο. Ο Τζένσον Μπάτον μετά από μια χρονιά γεμάτο απρόοοπτα είναι ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής, ρίχνοντας από το νούμερο 1 τον συμπατριώτη του Λιούις Χάμιλτον.

Αναλυτικά η τελική κατάταξη:

1.Γουέμπερ, Red Bull
2.Κουμπίτσα, BMW
3. Χάμιλτον, McLaren
4. Φέτελ, Red Bull
5. Μπάτον, Brawn GP
6. Ράικονεν, Ferrari
7. Μποεμί, Toro Rosso
8. Μπαρικέλο, Brawn GP
9. Κοβαλάϊνεν, McLaren
10. Κομπαγιάσι, Toyota
11. Φισικέλα, Ferrari
12. Λιουίτσι, Force India
13. Γκροσεάν, Renault
14. Αλγκουερσαρί, Toro Rosso
15. Νακαζίμα, Williams
16. Ρόσμπεργκ, Williams
17. Χάϊντφελντ, BMW
18. Σούτιλ, Force India
19. Τρούλι, Toyota
20. Αλόνσο, Renault

Βαθμολογία οδηγών:

1. Τζένσον Μπάτον - Brawn-Mercedes 89
2. Σεμπάστιαν Φέτελ - Red Bull-Renault 74
3. Ρούμπενς Μπαρικέλο - Brawn-Mercedes 72
4. Μαρκ Γουέμπερ - Red Bull-Renault 61,5
5. Λιούις Χάμιλτον - McLaren-Mercedes 490
6. Κίμι Ράικονεν - Ferrari 48
7. Νίκο Ρόσμπεργκ - Williams-Toyota 34,5
8. Γιάρνο Τρούλι -Toyota 30,5
9. Φερνάντο Αλόνσο - Renault 26
10. Τίμο Γκλοκ -Toyota 24
11. Χέικι Κοβαλάινεν - McLaren-Mercedes 22
12. Φελίπε Μάσα - Ferrari 22
13. Νικ Χάιντφελντ - BMW Sauber 15
14. Ρόμπερτ Κούμπιτσα - BMW Sauber 17
15. Τζιανκάρλο Φιζικέλα - Ferrari 8
16. Σεμπαστιάν Μπουεμί Toro Rosso-Ferrari 5
17. Άντριαν Σούτιλ - Force India 5
18. Σεμπαστιάν Μπουρνταίν - STR-Ferrari 2

Βαθμολογία κατασκευαστών:

1 Brawn-Mercedes 161
2 RBR-Renault 135,5
3 McLaren-Mercedes 71
4 Ferrari 70
5 Toyota 54.5
6 Williams-Toyota 34.5
7 BMW Sauber 32
8 Renault 26
9 Force India-Mercedes 13
10 STR-Ferrari 7
auto24

Bookmark and Share
Reblog this post [with Zemanta]
Δημοσίευση: Οκτωβρίου 19, 2009

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Παγκόσμιος Πρωταθλητής για το 2009 ο Μπάτον"

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.

Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator