Έψαχνε για ταξί και έφτιαξε την Taxibeat - Χθες την πούλησε 40 εκατ. ευρώ!

0



Χαρακτηρίστηκε ως τo πιο επιτυχημένο start up για τα ελληνικά δεδομένα. H εφαρμογή της ιδέας του Νίκου Δρανδάκη να καλούμε ταξί από το κινητό μας τηλέφωνο γρήγορα εξελίχθηκε σε success story, σε μια περίοδο που η οικονομική κρίση στην Ελλάδα κάθε άλλο παρά ευνοούσε επιχειρηματικά εγχειρήματα.

Έξι χρόνια μετά το ντεμπούτο της εφαρμογής Taxibeat στην αγορά, η εταιρεία και επισήμως περνάει στον έλεγχο του γερμανικού κολοσσού Daimler που εμπορεύεται το σήμα της Mercedes Benz παγκοσμίως. Η Daimler, μέσω της θυγατρικής εταιρείας My Taxi, κατέθεσε πρόταση για την εξαγορά της Taxibeat έναντι ποσού που ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ!

Το στόρυ

Όλα ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2010, όταν ο Νίκος Δρανδάκης, σύμβουλος επιχειρήσεων σε θέματα τεχνολογίας και νέων μέσων, βρέθηκε σε μια απομακρυσμένη περιοχή της Κηφισιάς και προσπαθούσε να βρει ταξί. Δεν τα κατάφερε και τότε γεννήθηκε η ιδέα μιας εφαρμογής στο κινητό που να εξυπηρετεί το χρήστη στην εύρεση ταξί. Η αρχική ομμάδα αποτελούνταν από... τέσσερα άτομα, δύο προγραμματιστές, έναν ντιζάινερ και τον Δρανδάκη.

Η επιχείρηση χρηματοδοτήθηκε αρχικά από το Openfund με ποσό που έφτανε μόλις τις 40 χιλ. ευρώ. Το Taxibeat ξεκινά επισήμως το Μάρτιο του 2011 και ξεπερνώντας γρήγορα τα πρώτα λειτουργίας της εφαρμογής, καταφέρνει να γίνει γρήγορα γνωστό και να κερδίζει χρήστες και συνεργαζόμενους οδηγούς. Στην αρχή οι δυσκολίες δεν ήταν λίγες και χρειάστηκε η συνδρομη και άλλων επενδυτών, μεταξύ των οποίων του Απόστολου Αποστολάκη, που είχε φτιάξει το eshop.gr.

Επτά μήνες αργότερα η εταιρεία ολοκλήρωσε ένα Angel Round 250 χιλ. Ευρώ, ενώ το Δεκέμβριο του 2013 εξασφάλισε νέα χρηματοδότηση ύψους 2,9 εκατ. ευρώ από το επενδυτικό κεφάλαιο Hummingbird Ventures, με έδρα το Λονδίνο. Το 2014 ο κύκλος εργασιών που πραγματοποιείται μέσω της εφαρμογής Taxibeat ξεπερνούσε τα 29,3 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης της υπηρεσίας άγγιζε σε μηνιαία βάση το 18%.Το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς λανσάρει το Boxi, μια υπηρεσία για αποστολές αντικειμένων εντός της Αθήνας, διαθέσιμη μέσα από τη δωρεάν εφαρμογή του Taxibeat, για τις οποίες εντούτοις δεν επιστρατεύτηκαν μόνο τα ταξί του στόλου, αλλά και δίκυκλα οχήματα.

Κατάφερε να διατηρήσει σταθερά ποσοστά ανάπτυξης, πετυχαίνοντας μέχρι σήμερα συνολική χρηματοδότηση 7,5 εκατ. ευρώ και έχοντας περάσει σε κερδοφόρα αποτελέσματα. Σύμφωνα με τον ιδρυτή της Νίκο Δρανδάκη, η εταιρεία "τρέχει" με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης που αγγίζει το 180%, καταγράφοντας πολλαπλάσιο αριθμό διαδρομών χρόνο με το χρόνο. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες υπολογίζονται σε περισσότερους από 800 χιλ. και η εταιρεία αριθμεί περίπου 100 άτομα προσωπικό.

Το εγχείρημα στο εξωτερικό

Το Taxibeat αποφάσισε πολύ γρήγορα να κάνει το επόμενο βήμα και να δοκιμάσει την τύχη του και εκτός συνόρων. Έτσι από την Αθήνα βρέθηκε σύντομα σε Όσλο, Παρίσι, Βουκουρέστι, Σάο Πάολο, Ρίο ντε Ζανέιρο, Μιλάνο, στο Μπουένο Άιρες και στην πόλη του Μεξικού. Εντούτοις το "ρίσκο” δεν βγήκε και σταδιακά η διοίκηση της Taxibeat αποφάσισε να αποσυρθεί από τις παραπάνω αγορές. Οι λόγοι αποδίδονται κυρίως στο γεγονός πως στις παραπάνω αγορές υπήρχε ήδη ισχυρός ανταγωνισμός και υψηλά μερίδια σε ανάλογες πλατφόρμες, τις οποίες το Taxibeat δεν κατάφερε τελικά να ανταγωνιστεί. Αυτό ήταν και ο λόγος που δεν επιχειρήθηκε αντίστοιχο άνοιγμα και στην Κωνσταντινούπολη.

Στην περίπτωση βέβαια του Περού το "πείραμα” πέτυχε. Στη Λίμα θεωρείται ο Νο1 παίχτης της αγοράς, ενώ η εταιρεία επεκτάθηκε και σε δύο ακόμη πόλεις, στο Cusco και στην Arequipa.

Η Daimler

Σήμερα, η εφαρμογή Taxibeat διαθέτει μια βάση 8.000 εγγεγραμμένων οδηγών ταξί, ενώ χρησιμοποιείται από περίπου 540.000 πελάτες και είναι διαθέσιμη σε δύο πόλεις (Αθήνα και Θεσσαλονίκη).

Το ενδιαφέρον του ομίλου Daimler δεν ήρθε τυχαία. Ο πολυεθνικός κολοσσός 2014 εξαγόρασε τη MyTaxi που διαθέτει υπηρεσία κοινή με το Taxibeat Boxi, το MyTaxi Delivery. Στη συνέχεια ο γερμανικός κολοσσός προχώρησε και στην απόκτηση της Hailo, με πεδίο δραστηριοποίησης παρόμοιο με αυτό της Taxibeat, φτάνοντας τους 100 χιλ. οδηγούς ταξί σε 50 πόλεις και σε εννέα χώρες. Η Daimler έχει επίσης την πλατφόρμα μεταφορών Moovel η οποία προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες μετακινήσεων.

Να σημειωθεί πως τo mytaxi με 100.000 εγγεγραμμένους οδηγούς ταξί, είναι η κορυφαία εφαρμογή ηλεκτρονικής κλήσης ταξί στην Ευρώπη, η οποία διατίθεται σε περισσότερες από 50 πόλεις σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες. Με περίπου 300 υπαλλήλους, το mytaxi επεκτείνεται σε όλη τη Γερμανία, την Αυστρία, την Πολωνία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιρλανδία και τη Σουηδία. Η Ελλάδα θα γίνει η δέκατη ευρωπαϊκή χώρα στην οποία δραστηριοποιείται η mytaxi.

ΠΗΓΗ
Δημοσίευση: Φεβρουαρίου 17, 2017
LIKE στη σελίδα μας στο FACEBOOK για να είστε πάντα ενημερωμένοι

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Έψαχνε για ταξί και έφτιαξε την Taxibeat - Χθες την πούλησε 40 εκατ. ευρώ!"

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών. Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 

ΕΛΛΑΔΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΜΟΡΕΑΣ

ΑΡΧΕΙΟ

ΚΟΣΜΟΣ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator