Tο λιμάνι του Βόλου έχει μεγαλύτερο συμβούλιο από του Αμβούργου

0



Από διοικητικό υδροκεφαλισμό έχουν πληγεί τα περισσότερα περιφερειακά λιμάνια της χώρας. Η αναντιστοιχία μεταξύ του αριθμού των μελών των διοικητικών συμβουλίων τους και του αριθμού των εργαζομένων είναι τόσο εξόφθαλμη που για πολλούς προκαλεί την κοινή λογική. Πώς μπορεί μια ανώνυμη εταιρεία να έχει εννέα μέλη στο διοικητικό της συμβούλιο και μόλις επτά εργαζομένους;

Το φαινόμενο δεν είναι μεμονωμένο. Τουλάχιστον πέντε μεγάλα λιμάνια έχουν μικρότερο αριθμό προσωπικού από το πλήθος των μελών των διοικητικών συμβουλίων τους. Το γεγονός αποδίδεται σε κομματικούς διορισμούς του τελευταίου ενάμισι έτους. Απειλεί, όμως, την οικονομική τους βιωσιμότητα, η οποία με μεγάλη προσπάθεια τα προηγούμενα λίγα χρόνια επετεύχθη, αλλά και τις αναπτυξιακές τους προοπτικές, εξηγούν παράγοντες της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας.

Πολλά από τα λεγόμενα και «περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος» χρειάζονται, στο μεταξύ, στελέχωση με ειδικευμένο προσωπικό, που δεν έχει προχωρήσει εξαιτίας των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας και της γενικότερης οικονομικής στενότητας. Ομως «σίγουρα δεν χρειάζονται πολυμελή διοικητικά συμβούλια, που στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ισάριθμα ή και πολυπληθέστερα από αυτά του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, αλλά και διεθνών κολοσσών, όπως το Hamburg Port Authority», εκτιμούν ναυτιλιακοί κύκλοι. Ο ΟΛΠ έχει πλέον έντεκα μέλη και περισσότερους από 1.100 εργαζομένους. Εννέα μέλη έχει όμως και ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε. (ΟΛΚΕ), αλλά και ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ). Μόνον που τα δύο αυτά λιμάνια έχουν προσωπικό μόλις 8 και 7 άτομα, αντίστοιχα. Αλλά αυτές είναι ίσως σχετικά ανώδυνες περιπτώσεις του ιδιότυπου ελληνικού «λιμενικού υδροκεφαλισμού». Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) έχει 11 μέλη στο Δ.Σ., ίσως διότι εδώ απασχολούνται... 42 εργαζόμενοι. Ελευσίνα και Αλεξανδρούπολή είναι άλλα δύο λιμάνια με περισσότερα μέλη διοίκησης από προσωπικό.

Αλλά δεν ήταν πάντοτε αυτή η εικόνα. Ηταν στα μέσα του 2015 που η τότε κυβέρνηση Συριζα-ΑΝΕΛ προχώρησε τόσο στην αντικατάσταση παλαιότερων μελών διοίκησης στα περιφερειακά λιμάνια όσο και στην αύξηση του αριθμού τους. «Και πιθανόν να είχαμε πολύ περισσότερους διορισμούς εάν το 100% του μετοχικού κεφαλαίου τους δεν είχε περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ, με αποτέλεσμα να τελούν έτσι υπό την έμμεση εποπτεία των δανειστών», εξηγούν τραπεζικές πηγές με συμβουλευτικό ρόλο στη διαδικασία αποκρατικοποιήσεων στο πρόσφατο παρελθόν.

Τώρα ο νέος υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, μιλάει για νέες προσλήψεις ώστε να στελεχωθούν με πολιτικό προσωπικό τόσο το υπουργείο όσο και οι οργανισμοί λιμένων και τα λιμενικά ταμεία ανά την επικράτεια. Αποκάλυψε, μάλιστα, προ ολίγων ημερών πως έχει ζητήσει από τον πρόεδρο του ΑΣΕΠ την επίσπευση των προσλήψεων, προφανώς εργαζομένων και όχι... μελών διοίκησης. Η επιλογή της διαδικασίας προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ εξέπληξε τους παροικούντες την ελληνική λιμενική βιομηχανία, καθώς ανέμεναν πως αυτές οι κενές οργανικές θέσεις θα αποτελούσαν προορισμό για τη δεξαμενή των μετατασσόμενων από τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ εργαζομένων. Μετατάξεις που η δυνατότητά τους θεσπίστηκε από τη Βουλή το καλοκαίρι με πρωτοβουλία του απελθόντος υπουργού Θ. Δρίτσα, η οποία ανελήφθη στο πλαίσιο της προσπάθειας διαμόρφωσης συνθηκών εργασιακής ειρήνης ενόψει ιδιωτικοποίησης των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας τους.

Να σημειωθεί ότι οι 10 Οργανισμοί Λιμένων, εκτός του ΟΛΘ και, βέβαια, του ιδιωτικοποιημένου ΟΛΠ, είναι Α.Ε., αλλά η πλειονότητά τους παραμένει στο μητρώο φορέων γενικής κυβέρνησης, αναιρώντας στην πράξη τη διοικητική τους αυτοτέλεια. Το πρώτο εξάμηνο του 2015, για παράδειγμα, εκλήθησαν να καταθέσουν τα ταμειακά τους διαθέσιμα στην ΤτΕ, όταν το Δημόσιο συγκέντρωνε εναγωνίως ρευστότητα.

Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας

Από την πλευρά του, το υπουργείο Ναυτιλίας σε ανακοίνωση του για το ζήτημα που ανέδειξε η «Κ» παραδέχεται εμμέσως πλην σαφώς το φαινόμενο και προαναγγέλλει προσλήψεις. Μεταξύ άλλων αναφέρει:

«Ο αριθμός των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. ορίζεται από το Καταστατικό τους. Στο Καταστατικό αυτό προβλέπεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο απαρτίζεται από 7(επτά) έως 11(έντεκα) μέλη εκ των οποίων οι 2 (δύο) είναι εκπρόσωποι των εργαζομένων, ένας εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου, ένας εκπρόσωπος του μετόχου (ΤΑΙΠΕΔ) και οι υπόλοιποι ορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Ο μόνος έμμισθος εκ των προαναφερθέντων είναι ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, ενώ τα υπόλοιπα μέλη της διοίκησης συμμετέχουν αμισθί». Αυτό ισχυρίζεται το υπουργείο το οποίο μάλιστα εκτιμά ότι «οι νέες διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων έχουν επιτύχει σημαντικά αποτελέσματα σε θέματα οικονομικής διαχείρισης, βελτίωσης της εξυπηρέτησης των χρηστών και μεγέθυνσης της διακίνησης φορτίων και επιβατών. Αυτά τα θετικά αποτελέσματα οφείλονται και στην ανιδιοτελή προσφορά των μελών των νέων διοικήσεων (μηχανικοί, οικονομολόγοι και άξιοι επαγγελματίες του χώρου της ναυτιλίας, κ.α.) που χωρίς αμοιβή αφιερώνουν χρόνο και προσπάθεια για την ανάπτυξη των λιμένων».

Δεν κάνει αναφορά όμως στο γεγονός ότι ήδη οι οικονομικές επιδόσεις των συγκεκριμένων λιμένων είχαν βελτιωθεί δραστικά την προηγούμενη τριετία, από αυτή που προηγήθηκε της αύξησης των μελών των διοικητικών συμβουλίων πέρυσι το καλοκαίρι. Ούτε αναφέρεται σε αυτό που γνωρίζουν οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ του Δημοσίου, το ότι δηλαδή οι τοποθετήσεις αυτές ανεξαρτήτως διαδικασίας έγιναν μετά από απόφαση και επιλογή της πρώτης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ τις οποίες εκλήθει να υλοποιήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Η διαδικασία αυξησης της στελέχωσης των διοικητικών συμβουλίων το καλοκαίρι του 2015, όπως η προκήρυξη διαγωνισμού για πλήρωση των θέσεων και η αξιολόγηση τους ουδέποτε δημοσιοποιήθηκε.

Όσων αφορά τις ανάγκες της στελέχωσης των εν λόγω λιμανιών σημειώνει πως «σχετικά με τις προσλήψεις νέου προσωπικού έχει εγκριθεί η σχετική διαδικασία από τα συναρμόδια Υπουργεία και βρίσκεται στο ΑΣΕΠ για διεκπεραίωση, καθώς οι περικοπές προσωπικού από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις οδήγησαν στην υποστελέχωση των Οργανισμών Λιμένων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία προβλημάτων στην εύρυθμη λειτουργία τους, καθώς και στην αγορά, στους χρήστες των υπηρεσιών και, κατ΄ επέκταση, στην τοπική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη. Η Κυβέρνηση προχωρεί σε νέες προσλήψεις ανταποκρινόμενη τόσο στις πραγματικές ανάγκες των λιμένων, όσο και στα αιτήματα των εργαζομένων αλλά και της αγοράς και των επιχειρήσεων για βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών. Η εντολή του ΥΝΑΝΠ κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή για επιτάχυνση των διαδικασιών προσλήψεων ανταποκρίνεται σε αυτήν ακριβώς την ανάγκη. Επειδή η ανάγκη ενίσχυσης σε προσωπικό των Οργανισμών Λιμένων είναι επιβεβλημένη, το Υπουργείο σκοπεύει να αξιοποιήσει αιτήματα που θα προκύψουν στο μέλλον για μετατάξεις σε προσωπικό από τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ προκειμένου να καλύψει αυτές τις ανάγκες. Αυτό άλλωστε, ως γνωστόν, προβλέπεται και στον νόμο 4404/2016 που κυρώνει τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ».
Δημοσίευση: Νοεμβρίου 23, 2016

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Tο λιμάνι του Βόλου έχει μεγαλύτερο συμβούλιο από του Αμβούργου"

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.

Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator